onsdag 2 maj 2012

Vår i luften och mormor

Hej på er alla mina underbara prenumeranter. Just nu är det mycket som händer.
Det är äntligen vår i luften, det är sol, det är LIVET som LEVS.
Gör du detsamma, vettja!
Mycket sol i början av maj (jag fick som jag ville), Kvalitetstid med mina nära och kära.
Lovely.
Lite jobbigt att inte kunnat vistas ute i det härliga vårvädret och kunnat njuta av solen någe vidare. HATAR att vara allergisk. Inte ett dugg kul alltså :( Ingenting biter på mig längre. Måste nog ta och gå till vårdcentralen snart. Har varit lat med den biten.. Och så sjutton nysningar på det och kliande ögon, yeah!! Nåja, nog ordat om mitt lyxproblem. För det är det.

Min morgon började inte med den bästa, de började med grymma smärtor så jag föll ihop på köksgolvet och kved och grät av smärtor. Barnen blev rädda och Julia ringde efter hjälp. Fick morfin och avslappnande samt krampmedicin, sömntablett för att kunna somna en stund så kroppen kunde slappna av ordentligt. Sådana dagar blir jag väldigt osocial och kan inte koncentrera mig på vare sig det ena eller det andra.  På fredag ska jag göra en så kallad scanning. På vad och varför vet jag inte än. Men de har i varje fall med arvsanlagen för cancer om jag fattar det rätt.
På fredag alltså....
Känns lite som jag sitter och väntar på en dödsdom eller nåt. Mycket tankar. En tanke blir tusen tankar.. Åhh, jag blir så arg på mig själv för jag tänker på de här..

Eftersom jag hade dessa smärtor så blev inget gjort, hade ju tänkt putsa fönster och få upp de sommargröna superduperGRÖNA. Och så hade jag tänkt få ordning på altanen. De får nu bli till helgen. Eftersom jag var nedsövd så vaknade jag inte förrän Rebecca ringde mig vid halv två. Och då kändes det faktiskt mycket bättre och var pigg. Så jag hoppade in i duschen och värmde en barnportion mat för att få lite energi.
Ringde sedan mamma och vi for iväg till Vårdinge kyrka för att fota en sak och så kom jag på att jag ville träffa min mormor som jag inte träffat sedan morfars begravning. Hon blev riktigt snopen när jag kom där. Mormor är nu på Liljedalshemmet eftersom hon är så pass gammal och kan inte klara sig själv. Och hon verkar trivas riktigt bra. Och riktigt pratglad var hon också. Gamla kära fina mormor. Tänk de är så underbart att göra någon glad, speciellt sina nära och kära.
Vårdinge kyrka.. En liten bit därifrån bodde jag i fyra el fem år.. Sedan fick vi lappsjukan och flydde in till stan. Så nu bor vi i härliga Villa Ville Kulla!!

Mormor och jag på Liljedalshemmet..

En glad överraskning när vi kom och hälsade på kära mormor.

Mormor och mamma gosar de med..
Klockan kilade iväg och vi bestämde oss för att äta på "Arena" i Gnesta. Jag åt en skink och ostsallad (får egentligen inte äta sånt,, men var sugen). När de kom ut med maten fick jag en chock för de var ju mat för hela våran familj. Trodde brödet var en calzone pizza, men de var bara bröd till salladen.. Haha..
Massor av mat och fick inte i mig mer en en fjärdedel..
Marcuz min gullian hade beställt blommor som han skulle plantera i utekrukorna, så jag köpte lite blomstr till honom så han fick fixa i ordning detta.. Den killen är duktig ju. Kolla här vilket fint jobb han gjort. Och alldeles själv också.


Det blev otroligt fint Marcuz... Duktig du <3 Eller va säger ni?
Lite snuttigulliga saker hittar man ju också till Wayne!!!
I morgon ska jag göra en underbar sak, berättar i morgon vad jag ska göra.. Men är lycklig över det.
Ni kan ju alltid gissa, annars får ni svaret i morgon.
Nu ska jag titta på sista halvtimmen av "Jerry Springer" och därefter ta kvällspromenaden med Trassel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar