lördag 5 maj 2012

Netto

Sitter och skummar vid datorn.. Var på systemet och så besökte jag även Netto? Mina största hatobjekt i detta landet, LIDL och nu NETTO!
Hela konceptet får mig att bli förbannad och äcklad. Jag är ändå så pass nationell av mig att jag tycker att man ska stödja svenska företag, bönder osv och inte ha tunga lastbilar körandes på mjölk från Tyskland. Vad fanns på Netto då? Jo detta och jag kommer aldrig komma på tanken att gå dit för att handla mer. Jag har varit där den där Netto för första gången i mitt liv och de fanns det kanske sex hyllor med muffins, kakor och marshmallows. Bredvid kan man köpa skosulor, skärp, hyllor, hårt godis, mjölken och kuddar du kan stoppa fötterna i. Det är nånting med det som får det att krypa på mig. Det samma gäller Lidl. Hua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar