onsdag 2 december 2009

Jag tänker faktiskt skriva något fult nu..

Hej.
Jag har aldrig kunnat säga att någon är ful. Tycker inte man har rätt att göra det om någon, bara för att denne stackare inte lyckades knipa rätt arvsanlag. Men det ger mig fortfarande noll rätt att säga något i negativa ordalag om någons yttre attribut. Och sjukvården är inte kul och sjukvården besöks av otroligt skumma människor. Som denna människa som stegade in i väntrummet med en hög av plastkassar, en käpp och tofflor på sig. Han var äcklig. Han såg ut att vara en sån som är äcklig som person, luktar äckligt, tänker äckligt och bara är allmänt vidrig. Förlåt och ursäkta mig för min elakhet. Han slog sig ner en bit från mig och efter en stund började det stinka ren skit. Sket han på sig? Satt där och tillslut orkade jag liksom inte sitta där med kräks i munnen. Jag for ut, sa till sköterskan att när det är min tur så står jag utanför.Sånt här snusk stör mig. Som sagt, jag känner mig elak och dum som aldrig förr. Typ. Detta strider mot mina principer att skriva så här. Men... jag gör härmed ett undantag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar