lördag 17 augusti 2013

Tandläkaren

Godmorgon/eftermiddag är trött idag pga de smärtstillande tab. 
Var upp 07.00 med smärtor. Ingen sovmorgon direkt.. Och komma ur sängen med smärtor i korsrygg och magen är inte alls de lättaste. Men mitt ❤ brukar oftast hjälpa mig o mina gulliga "Gullianer" Jag har känt mig totalt ur gängorna sen jag pratade men "Endometrios Center i Uppsala" utredningar om mina tarmar skulle ha skett för 3 år sedan, TRE år sen, Tre års sinkad tid. Tre år är mycket, mycket för den som har smärtor. Kan inte skylla på min läkare heller för då var det "kirurgen" som stod för det. Strunta de i det, eller va gjorde dom av min "journal" från Mats Olofsson? Kommer rota i detta.. Tänk om de gjort som "Mats" ville/ och sagt så hade dessa undersökningar varit gjorda för 3 år sen. Mycket kan hända på 3 år. 25 operationer är 24 för mycket tycker jag. Mats gav domen som svår plus svår endo och ville operera mig i Uppsala. ( men Södertälje vägra betala) När jag kom till Uppsala så hade jag opereras 2 mån tidigare. Ja 2 månader, Mats blev chockad sa han för han hade aldrig sett en opererad bilda nya cystor inom 2 månader. De var något alldeles nytt för honom, men inte för mig. Därav 25 operationer. 

Nu vill jag inte skriva om sjukdomar hela tiden. Vi struntar i det. Äldsta sonen har jobbat och köpt sig en moped. Åh så han älskar den. Han hinner inte komma hem på middag o är hellre hungrig än att komma hem en 20 min och fylla på magen. Nej, nej.. Moppe är de enda som existerar i hans huvud just nu. Man kanske skulle bre mackor, frukt och nåt drickbart i lådan under sadeln. Haha!!

Nyhetens behag de där. 
Lyckats med att ha tappat en plomb i en tand inatt.. Hm? Hur lyckas man med det? Ska till tandläkaren kl 15.00 idag. 500 kr skulle de kosta. Surt, kunde fått shoppa lite istället så humöret blir glatt. Men vill inte heller ha större problem el få asont.. Buhuu!!
Jag vill ha en glad tand. I morse hade vi solen framme, men nu regnar det. Trist för jag hade tänkt ta en powerwalk ner till tandläkaren. Men kanske de hinner bli fint väder innan. 
Titta på vårat träd på tomten här så se man nästan att det är "höst" på väg. I allafall halva trädet.
Ikväll tänkte vi äta kräftor och Västerbottenpaj med sallad. De ska bli gott.. Mums..
Trassel går fortfarande med dumstruten på huvudet. Men idag ska han få slippa bandage indränkt med asolsprit. Utan bara pulvret som är till för variga sår. Men struten blir kvar så han river upp såret. Stackars trassel.
Nu ska jag göra mig i ordning och gå, har bestämt mig för att gå trots allt. 

Vi ses sen.. Tusen kramar och gör en bra dag..
Igår var dagen då Elvis dog 16 augusti 1977


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar