fredag 2 augusti 2013

Så gör jag!!

Mitt sminktips, tips o tips men iallafall hur jag gör när jag sminkar mig o vad de är för produkter..
Här är jag, osminkcad och trött.. Inte mycket att hänga i julgran precis!
Börjar alltid med att rengöra ansiktet med rengöringsservetter. 
Trimmar och noppar mina ögonbryn..
Därefter använder ja ansiktsvatten. Uppfräschande rengöringsvatten som löser upp make-up och orenheter. Applicera på ansiktet med en bomullsrondell el fingrarna. Låt sedan det torka in.
Känns jättebra för huden när man känner att det blir riktigt rent. 
Sedan använder jag mig utav serum både morgon och kväll som underlag innan dag/nattkräm ska på. 
Dryg är detta serum och smörj in hela ansiktet samt ner mot halsen.
Använder även ögonkräm, både vid sminkning och till natten.
Ögonkrämen som reducerar syrligheten av fina linjer och motverkar svullnad och mörka ringar kring ögonen.
Duttar och smörjer runt ögat...
Här använder jag mig av dagkrämen. Slät ut fina linjer och förebygg nya med hjälp av den skyddande & vitaliserande dagkrämen.
Smörj in den sköna dagkrämen och som sagt smörj ner mot halsen.
Så nu har jag här gjort rent huden med rengöringsservetter, ansiktsvatten och smörjt in ansiktet med serum, ögonkräm och dagkräm av märket No7.
Här använder jag Nude Maique BB cream. Känns sandig och är vit när du lägger ut den i ansiktet. Men snart blir den mörkare och täcker mycket bra.
Se den är vit men förvandlas snart till en mörkare ton. 
Den och flera är svåra att lägga mellan näsa och öga och använder då en pensel just där. Annars lägger jag ut foundation med fingertopparna eftersom jag tycker de ger jämnare resultat.
Till hands har jag alltid babyservetter så man lätt o smidigt kan ta bort smink från händerna. Ett bra tips!!
Jag sätter sedan på BB concealer under ögonen och på några blemmor. 
Och den här concealern är toppen. 
Jag använder mig av en foundation pensel när jag snettar ut det. Blir bra resultat av det.
Till sist kommer jag till den här grejen. Och det är en sammetslen formula som skapar en omedelbar optisk illusion av att linjer och rynkor (ej djupa rynkor) försvinner. Och huden ser slät, strålande och yngre ut.
För bästa resultat använd efter du applicerat ansiktskräm och eventuell foundation. Applicera direkt på linjen el rynkan och klappa försiktigt in i huden.
Nu är jag fullt klar med krämer och foundation mm.. Och då är det dags för själva sminkningen. 
Jag börjar med ögonskugga och använder helst skugga efter klädval. Men använder mig aldrig av blått. Till sommaren är det snyggt med lite brons/bruna och ljusa toner.
Efter skugga är pålagd använder jag eye-liner och kajal. Oftast svart men ibland andra färger med.
Så måste man ju mascara. Jag gnuggar längst in mot fransarna och drar utåt för att få de bästa resultatet. 
Och till sist så måste vi ju ha en klick rosiga kinder.. 
Jag använder BB Blush som är flytande och lägger de strax under kindbenet.
Och så kan man avsluta med lite läppstift el glans på läpparna. Använder de dock sällan.. 

Och lite efterbilder.. 
Dessa märken jag använder är alltså..

2 kommentarer:

  1. Åh, du är så söt och jag skulle så gärna vilja träffas och ta en fika.
    Jag älskar den där krämen som är vit-grå när man lägger på den.. Den överraskar verkligen.
    Hoppas du mår bra vännen!
    Kram Hanna ♡

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna, du är söt du med.. Du menar BB Nude Cream, eller hur? Ja jag älskar den med.
    De andra två som olyckligtvis inte finns i Sverige är lila i färgen och den andra grön. Och de är helt super de också. Hitta dem på varuhus i Finland men heter CC Cream. Tyvärr finns de inte o köpa på båten ens. :-(
    Har du prövat BB Nude Bluch och BB Nude eye cream. De är lika fantastiska de med.

    Jag har mest fnyst åt No7 produkterna, men fick serumet av min mamma på flyget. Fick välja nåt o valde den. Blev förvånad av produkten och har nu köpt in de mesta.
    Finns på apoteket el Åhlens. Men Åhlens är dyrare. Skiljer ca 50 kr per produkt. Apoteket har allt för både ansikte och kropp. Har bara köpt för ansikte, dock ej allt heller, för de är dyrt. Men som sagt trodde inte mycket på det.. Men fick en överraskning över att det fungerade. Och otroligt drygt är de. Så kommer köpa något i månaden, för dyrt annars.
    Om du vill prova så ta serum, dagkräm och ögonkräm i förta hand. Märkt att de så kallade kråksparkna har minskat. Serum är en supergrej. Dagkrämen kan man ju även ha till natten. Råder dig till denna produkt.

    Hanna jag tänker mycket på dig, de gör jag och saknar dig med. Vill hemskt gärna träffa dig med. Synd bara att de aldrig sker. Men jag tycker banne mig vi borde ta tag i saken och ses. Du har väl mitt nummer? Vet inte om jag har ditt, men skicka de gärna på ett PM på FB. Så får vi bestämma oss för något.Eller hur?!!!

    Jag har bloggat från mobilen och där syns inte det ifall man får en kommentar. Men blev jätteglad för den <3
    Har du någon blogg Hanna?
    Kram på dig sötfia <3

    SvaraRadera