torsdag 22 augusti 2013

PW, smärta, solstol, fötter o en del fula nötter!!

Hejsan alla ❤ 
Ligger i soffan med en värmekudde (vetekudde) på magen och det känns skönt med värme på min onda mage.
Och så plaskar jag med fötterna i ett fotbad, så skönt eftersom jag har smärtor som går från mage ut i ryggen, strålar ner mot benen och fötterna gör ont.
Och har "Scholl" mjukgörande fotbad i de bubblande fotbadet. Det är så skön för fötterna så ni anar inte. När jag är klar med mitt fotbad så blir det "Scholl" peeling som gör tassarna lena och gosiga. Och givetvis smörjer jag in fötter med fotkräm "Compeed" och sen är fötterna så gosiga att min älskling gosar med mina fötter o ger mig fotmassage, de är jag alldeles säker på att han gör.
Igår unnade jag mig lite från favoritserie No7. Kände att jag var värd att unna mig något jag tycker om så de blev en underbar dryg "ansiktsmask", hudkräm och rengöringsservetter för sminkborttagning. Jag fullkomligt älskar den här serien. Dyr, men dryg. 
Har inte hunnit prova hudkrämen ännu. Men jag är helt säker på att jag kommer älska den lika mycket som de andra produkterna. 
Så jag ligger o njuter i soffan med fötterna i bad, värmekudde på magen och en ansiktsmask. Trots att jag har ont så är det skönt.
Jag är dundertrött, de syns va? Men ansiktsmasken är skön. 
De ser nästan ut som glass.. Hihi.. Men har har inte vågat smaka. 
Och så här njutningfullt har jag legat i 2 timmar drygt nu. Medan gubben porrsurfar el va han gör haha.. 
Kan lova att att det inte är ett dugg obekvämt. Bara skönt!!  
Är nu klar med detta fotbad och är ute på kvällsrundan med Trassel. O de känns som att gå på moln. 

Vad har annars hänt idag? 
Jag vaknade med elaka smärtor kl 05.00 o fick hjälp av gubben att ta mig ur sängen. Men de var lönlöst att somna om. Så runt sextiden gick jag åter upp med gubben som skulle till jobbet. 

Jag bestämde mig för att ta en promenad ner till stan för att sola och inhandla dagens middag. Gick till de nya stället som "Linda" tipsat om. Fick syn på något jag aldrig testat el sett i fusksolsväg.. Nämligen en stol.
Så här såg den ut och ganska värdelös, den tar inget på benen mer än baksidan av benen o sitsen var de ju ingen sol på så där är jag väl vit.. Haha.. 
Vet inte om jag blev speciellt brun heller. Fläckvis i så fall... 
När jag hade handlat så hade jag så Jävla ONT och orkade inte gå en kilometer till. Så jag tog bussen hem. Gå hem med tung matkasse, hade inte gått. Men fick en smärre chock när de kostade 36kr för en busstur på 5 min. Ungarna har ku alltid handlat mina biljetter o då har de varit billigare, för då åker jag på barn o ungdoms biljetter. 

Väl hemma börja jag hacka morötter o potatis mm till korvsoppan. Tänkte vara smidig o ha den klar så kunde jag vila sen. Men så fattades det köttbuljong. Nåja allt var klart o gubben fick handla de med sig hem. 
Efter maten tog jag o Julia en liten runda trots att värken var grym. Jag var envis eftersom jag tog bussen hem.
Vet inte vad som flög i min dotter men hon började gräva i en postlåda. Och min "Coco Pops" (nytt smeknamn), fastna ned handen/armen i postlådan. 
Här står byfånen.. Och försöker dra ut handen.
Ganska snart började hon skämmas över sin briljanta idé.. Lilla knäppa Coco Pops!!

Ni har säkert med sett att jag varit på polisstationen idag också. En dåre från Billys klass försökte sno Billys moped. Fick tag i nycklarna genom att hoppa på honom. Och förstört kåpor, lyse bak o avgasarrör. Hotat med att göra inbrott här. Mm mm.. Detta är lite kortfattat av cirkusen. 
Men nu ska jag ta mina smärtstillande, och andra mediciner.. Har ett helt flingpaket med piller som ska tas förbden ena än den andra åkomman.
Nu ska jag ta och gå upp o få lite smörj hade jag tänkt mig, läsa lite på boken o lär väl somna rätt fort.
Nu ska de bli smörj.,. De ni!! Med den här ;-) 

God Natt nu va!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar