tisdag 27 augusti 2013

Helgen for förbi


Hallå..
Helgen har varit mysig och härlig. Helgen går för fort många gånger, har ni tänkt på det?! Ja de tror jag ni tycker..
Vi firade något alldeles speciellt denna helg. Och en planerad överraskning överraskade jag med. För en gång skull var det jag som överraskade med Hotell i "Gamla Stan", superfin middag och "Tabu" på rummet och Roomservis ❤
Vi åkte upp runt halv tvåtiden.
Vi strosa runt på "Drottninggatan" men började med något lätt på uteserveringen "Bristo boheme" en liten "Tapas Bar". Vi knatade gatan fram och tillbaka med en paus på "Wayne Coffee". Jag hittade aldrig det jag var ute efter. Men gubben hittade sig en fin tröja (brukar vara tvärt om i normala fall, men snygg var den. 

Sedan checka vi in runt 17.00 på hotellet 
"First Reisen Hotell" bredvid "Kungliga Slottet" och med havsutsickt. 
Jag var jättetrött när vi kom till hotellet, sov även på bilresan upp. Och så hade vi ju "shoppat" som var en besvikelse.. Hitta ju ingenting!!! De var riktigt surt!! 
Men väl på hotellet hoppa jag i säng i en timme.. Underbart, sköööönt!!
Gubben satt o titta på tv:en och tog sig en öl. Sedan fyllde han badkaret med vatten o skum. Och så bada vi en timme el mer.. Skönt när man inget kar har där hemma. 
Bildena på gubben är "C E N S U R" på av order från honom!! Ja, jag får väl följa det.. Kan bli konsekvenser annars..!!
Efter badet hade solen gått ner..
Stockholm är vackert på kvällen.. Jag vill bo i Stockholm.
Vi gjorde oss i ordning och gick ut i Gamla Stan och hitta en restaurang som hette "Sallys Bar" och jag tror nog inte jag har ätit något så utsökt gott på länge på en restaurang. Jag åt nämligen "Renkalvsinnanlår med Carpaccio på rökt renkorv, viltsky, potatispure, sparris och rårörda lingon. 
Och till efterrätt blev det chokladfondant, hallon, vaniljglass och pistaschkrokant och en Caffe Latte till det. Var hemskt gott det med
Satt där i några timmar, tiden gick fort samtidigt som vi fick tråkiga nyheter. 


Men vi behövde inte avbryta vår kväll, då polisen hade telekontakt med ❤ 

När vi skulle börja gå hemåt fick jag kramper i magen som var till duga.. Och fick stanna var tionde steg när kramperna  kom och gick. Väl på hotellrummet tog jag smärtstillande o de lugnade ner sig så  pass till slut att vi gick ner i "Lobbyn" och jag tog ett glas färskpressad juice och ❤ tog 2 öl..
Sitter ute och röker och gubben han blängde argt när en kille kom förbi och fråga om vi skulle ha sällskap.. Haha
Haha.. Ja den får ni ta som ni vill.. Kommentaren alltså!!
Sedan stängde baren där vid två och i gick upp på rummet.. Och...?
Sedan tog vi och beställde "Roomservis" för jag behövde kaffe. Mitt ❤ slog siffran 9 och beställde en räkmacka och 2 kaffe till rum 506. 
Riktigt mums så här mitt i natten och mysigt.. Sedan somna mitt ❤ ganska så fort med TV-dosan i handen. 
Den fick man bända bort så man kunde stänga av tv:n. 
Vilket kontrollbehov va? ;-)

Morgonen efter så får man de som är de bästa med hotell, nämligen frukosten. Det var riktigt stort fint och massor att välja på 10+ får den frukosten.

Efteråt var de "check out" från "First Reisen Hotell". 
Och vi strosa lite i "Gamla Stan".. Men de var hutlöst mycket folk pga nån tävling. Så jag tappa humöret, fick en armbåge rakt  i magen inne på pressbyrån. De gjorde så jävla ont att jag nästa hade lust slå han på käften. Väl framme vid kassörskan stammade jag fram de jag skulle ha och bet mig i kinden av smärta så att jag inte skulle börja gråta. Väl ute därifrån pressbyrån ville jag till bilen o åka hem. Humöret, smärtan låg runt hundra strecket. 

En Lady & Lufsen restaurang gick vi förbi.
Gick in i några butiker innan jag fick den armbågen i magen. 
Köpte en sten till min pappa för att lägga på hans plats. 
Och en present till "Wifey" bara för att.,
Till en vän som alltid finns där, för att hon förstår utan att jag måste förklara el försvara sig om man till exempel har ont el vad som. "Alla borde ha en sig egen Wifey"

Tagit bort TEXT som missuppfattas. 

God Natt eller Tidig Morgon ❤❤❤
Somnade nämligen innan jag hunnit skriva klart igår kväll. Därför blir det ett natt/tidig morgon bloggeliblogg!! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar