tisdag 13 augusti 2013

Powerwalk

Hej på er!!
Har dumt ont i magen pga mediciner som ska användas inför röntgen på onsdag. Hela magen gör ont och började idag med detta medel. 

Idag har jag, Marcuz och Trassel gått en lång promenad. En powerwalk tog vi. Ska försöka få upp flåset är de tänkt. Så mycket annorlunda träning kan jag inte utföra, simning och cykla möjligen. 
Linda ville att jag skulle komma över på en fika. Hade inte en susning att hon flyttat ner till stan från Lina. Vilket var ju perfekt eftersom jag hade ärenden ner dit. Så i med kaffe X2 och jaga upp barnen Julia o Marcuz. Julia gick i snigeltakt (latheten) tog vid. Och tjurskallig har hon varit hela dagen.. Gruff, svartsjukedrama med pojkvännen?!
Hur som helst gick jag, jycke o Marcuz ❤ 
Vi gick till Linda först och Marcuz lekte med Fille och Markus. 
Marie var där o vi tjabbla lite om att som är möjligt. Stanna en timme och gick sedan vidare. 
En riktigt charmig o mysig lägenhet Linda hade mitt i stan. 
Vi gick till FK för en snabb fråga, sen till Apoteket för o hämta medicinerna för röntgen. Gubben var med på någon form  av röntgen ögonen, pga diabetesen. Svar får han under nästa vecka.

Marcuz var smått hungrig o fick en 90 gr hamburgare som han åt på vägen hem.
Och här tog jag bilden på Marcuz som vid Astra Snäckviken.
Så idag har vi knatat bort 366 kalorier. Stolt pga all min smärta. I morgon blir det till Åsa, inte lika långt men en bit i varje fall. Trassel följer med som trogen vän.
Denna vända gick vi.. 
Och hade ont när jag kom hem.. Inte ett dugg trevligt. Åt mat och slockna på soffan sen. Ska önska mig en cykel till nästa vår när jag fyller år.

En lycklig kille har vi också som har jobbat ihop till en moped. Har ingen aning om va de är för nån ras. Men så här ser den ut. 

Nu är det lopplådan som väntar. Ska läsa mig till söms. 
God Natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar