tisdag 13 juli 2010

Tropisk hetta

Det måste vara vädret.
... är den vanliga förklaringen till plötslig huvudvärk eller orolig mage.

Men IDAG! Seriöst!

Det råder verkligen tropisk hetta med den brännande solen. Men det borde varvas friskt med små tromber, lite åska och SPÖregn (älska, älska, ÄLSKA doften av sommarregn)
Det första som händer är att jag morgontrött och tankspridd får syn på en grävling. Typ lika stor som en... ÄLG. VAD FAN. En grävling! HÄR! Hallå?

Jag bevittnade även en BILJAKT vid Ronna idag! Yes. Very high crime indeed in these hoods. Det var dock inte mellan ligor i humrar och spygröna sportbilar med tatuerade män med k-pistar i som körde i 300 km/h utan en lönnfet gubbe i en röd Peugot som smygkörde i 20 TOTALT avslappnat TROTS POLISBILEN en meter bakom med blinkande juiceblandare och sirenerna på. Man ba vaa? Trodde först polisen hade fångat mördaren från skottlossningen.

Nästa knäppa grej var inte bilrelaterad men hände nu ikväll när jag var hos mamma och Johanna kom förbi alldeles överaskande (men fasiken vad glad jag blev för detta spontana besök. Tack, Johanna du piggade verkligen upp mig med ditt glada humör).
Johanna lider av vattenbrist uppe på Åshöjden och med denna tropiska värme behövdes en svalkande dusch av de mest luktbara ställerna.. haha du är allt för skön Johanna, med eller utan solsting.

Johanna vattnar behåringen under armarna - vem säger att vattenspridare endast är till gräsmattor?

En underredstvätt ingick i priset.

Publiken som fick sig ett gott skratt på en helt vanlig tisdag.

Idag har jag liksom sett en dramatisk biljakt, vart med om en finsk dusch och nästan sett en älg här utanför. Det MÅSTE vara vädret! Eller att jag har ett totalt händelselöst liv för tillfället...


Vad gör vi? Nu kör vi.
Idag har Alexsandra även övningskört och det går bättre och bättre för varje gång. Kopplingsarbetet börjar sitta bättre nu, backat har vi prövat med på idag, kört i trånga utrymmen som även gick fint det med och statstrafik. Fortsätt så Alexsandra.
Så idag får Alexsandra fyra champangeflaskor av fem från mig:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar