torsdag 15 juli 2010

Puppan : aldrig mer en vanlig flicka av Kate Östman

Puppan - aldrig mer en vanlig flicka" är en sann, självupplevd berättelse om en flickas uppväxt, präglad av våld, missbruk och sexuella övergrepp. Med naket språk och skoningslös uppriktighet skildrar Kate Östman upplevelserna inifrån flickans känslor och sinnen. Mot alla odds möter läsaren en ljus och livsbejakande flicka. "Är det sant som de säger, blir en puppa en vacker fjäril? Blir jag också det någon gång? Kommer då någon att titta på mig med ömhet i blicken, försvara mig mot de onda människorna som vill fånga fjärilen och förstöra dess vingar så att den aldrig mer kan flyga?"

Recension:
Gud säger jag bara!!! en helt hemsk bok att sånt får förekomma, skär pitten av dom!!

Jag ger boken fem av fem champangeflaskor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar