fredag 30 juli 2010

Från GBG till Bästkusten

Tjo folk!
Nu har vi packat oss ifrån Göteborg, gröna kaniner, karuseller, skrikande människor,alltså 2 helt underbara dagar inne på Liseberg.


Lilla Noel, mitt söta gudbarn åkte spårvagn till Liseberg.

Här är spårvagnschaffisen som var en riktig pratglad Göteborgare. En Go gubbe helt enkelt.

Här sitter en hel hög Åsa, Gurra(också min gudson), Julia och Wilma i Flume-ride och ser ut som fågelholkar hela bunten.. hahaah, snyggt brudar ;)

Här glider kommer pojkarna "bus" Oscar, Mackan och Billy. Även de har konstiga miner för sig.

Den här mannen "firade" på Tyrol med öl och massa gott som ölpinnar och baconchips. Ja Alex blev alltså full som en kastrull. De snurrade nog i hans huvud, dock inte för karusell åkning utan av alkoholhaltiga drycker. hahaaa.. Ful/full kanin.
När vi skulle hem fick vi tag på en chaufför som till råga på allt hette Jerry Morgan Willy... alltså, så berra-långt får det bara inte gå. TVÅ Y-namn, hans föräldrar gav honom verkligen inte en chans.
Han körde dessutom fel, men var en hyvens karl och stängde av taxametern och körde oss på fast pris. Om det berodde på själva felkörningen eller att han stirrade ner i min urringning halva tiden vet jag inte, eller om det var en orsak till att han körde fel från början..


Nu har styrt kosan ut i skärgårn och lämnat mitt käraste Göteborg och alla Goa Gubbar och gröna kaniner. Men jag har inte direkt missat några soltimmar då hela Göteborg andas fuktighet, storm och ett helvetes regn sista natten. Tycker dock att det är ganska mysigt när det smattrar mot husbilens tak!

"Bästkusten" är verkligen helt underbart, som vanligt, trots skyfallet som hägrar. Vi är nu alltså i Marstrand.


Nu måste jag nana. Imorgon väntar fästningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar