söndag 25 juli 2010

Fylla husbilen

HA snart kickar en ny vecka in. En semestervecka i husbilen.Sitter i soffan, lyssnar på "Det regnar och regnar" med Lasse Stefanz på lagom volym och ute störtar ett riktigt hällregn ner och smattrar skoningslöst på rutorna och det känns som ett slag i huvet.
Är det hösten som är på väg?
Alla människor blev med ens gråa och jag putsar sorgset mina kära solglasögon, tittar på dem en sista gång och lägger ner dem i lådan. Vi ses nästa år!
Skulle inte klimathotet medföra global uppvärmning? Nu ska jag sprida ryktet att det bara är en myt.



Nu måste jag börja packa. Inte en sekund förtidigt som vanligt.
Min Checklista:
Kläder (vinter el sommarkläder?)
Sängkläder
hygienartiklar
Handdukar
kamera
mobilladdare
dator
smink

Check, check..




Vad gör vi? Nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar