fredag 1 november 2013

November

Hej i höstnatten och det är plus 3,2 grader ute nu.. Dags att ta fram vinterjackan nu. Är trött som en gnu men har varit uppe i varv så man är rastlöst trött och så har jag lite små ont i hjärtat ❤ och jobbiga kramper i magen och en brännande känsla i magen.. I morse var jag tvungen att ta morfin, sen har jag klarat mig utan tills här framåt kvällen, då kom de igen med råge. De är  skitjobbigt att vara så trött och ha ont. Och sen när man har haft de här skoven i flera dagar så tar de ju på krafterna. Och med infektion i kroppen med. Konstigt att jag fortfarande har feber på morgonen och på kvällarna ännu, trots antibiotika. 
Somnade inte för efter fem, halv sex någon gång i morse o gubben ringde runt nio och då hade jag vaknat till en kvart innan med smärtor. Ställde om klockan till 10.00 men kom upp klockan 10.20. Trött och ont.
Här sminkad men man ser att jag är trött och ont. Men de var bara att kila upp, göra sig klar och åka iväg.
Kände mig som en Zombie som skyltade iväg.. Ja, ni ser ju liket själva här på bild. Tur att det är "Halloween helg"
Bli nu inte lurade. De är bara min förklädnad inför helgen som Zombie.. Jag är inte såhär snygg på riktigt. Jag är ännu snyggare. Hehe!!
Hur snygg/Zombie liknade snygg jag än var så kom vi iväg omkring 13 tiden. Först mot "Vårdinge kyrka" i Gnesta och fixa gravarna där min "Mormor & Morfar samt min gammel farmor & farfar" vilar.Sedan mot Botkyrka/Alby till "Lilla Dalens Begravningsplats" där min "Farbror Christer" vilar. Sen tillbaka mot Södertälje där vi åt middag på Donken.
Sen till "Turinge Kyrka" där älskade "Pappa" och käre "Lillebror" vilar. Och när jag skulle fota så dog givetvis mobilen för mig, så de var bara åka hem till mamma och ladda mobilen. Tur som den hade jag laddaren med mig. 
Så vi tog en värmande kaffe undertiden medan mobilen laddades. 
Sedan tillbaka och fota pappas o Jimmys viloplatser. Sen körde jag hem mamma till sitt och jag och Marcuz fortsatte mot Södertälje. Klockan var då redan 21.00 så vi passerade Ica maxi och köpte värmeljus, vanliga ljus och så köpte jag 3 olika sorters ljusstakar. Otur så var en lila färgade lite trasig, och kassörskan såg det o jag orkade inte springa efter en ny. 
Får köpa den i morgon.. 
Jättesöta och bara 19kr st. Älskar ljus nu när höstens mörker kommer. 

Efter Ica Maxi så åkte vi slutligen till barnens farfars grav och smyckade den. 
I morgon ska ni få se bilder på hur fina alla gravplatser blev. Orkar det inte nu.
Sen var vi hemma strax före 23.00. Och myste med ostbågar och tände minnes platsen vi har här hemma..


Och sedan en "Latte" och sjönk ner i soffan.. Åh så skönt de var. 
Och jag studsa i min One Piece direkt och de var så skönt när man har ont. De vare sig klämmer, spänner nånstans. Man är som en stor nöjd jättebaby ❤

God Natt nu.. Kl är Massor!! 
Snälla ring inte innan kl 11.00, ja för jag ska sova så länge i morgon. Stänger av ljudet på mobilen. För nu banne mig måste jag få SOVA!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar