lördag 16 november 2013

Julia för sjutton

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det min "Snutte Julle Bullens" DAG!! Idag är hon 17 år och de är nu 365 dagar kvar till  18 års-dagen då de blir en tårta o en spark i röven o ut.. Haha.
Lilla Julia kan man ej tro att hon är 17 år gammal, typ mammas bebis fortfarande ;-)
Lite födelsedagsfika med de närmaste. 
Paket är skoj att få.. Och helst många oxå.
Fika och tårta.. Sedan blev Julia och Manne bjudna på restaurang på "Hard Rock Cafe" utav oss. 
Jag var iväg och tände ljus på gravarna och blev måttligt förbannad när jag åter igen märkte att de tagit fackelhållare från farfar Topis grav. Varje gång man lägger något på graven så är de stulet till nästa gång man vart där. Riktigt förbannad blir man när man lägger något fint där. 
Hur tänker folk? Tar de från gravarna och lägger det hos de sina eller? Då är de verkligen en sjuk handling, att plundra en grav och ta smyckning o lägga på deras nära.. Fy, vidrigt!! De är liksom en oskriven lag att så gör man inte!!
Åh, så ARG man blir!!
Sedan var jag till min pappa och lillebror..
Där har aldrig någon tagit något från gravplatserna.
Finaste pappa med massor av smyckning och ljus.. Vackert och det får stå ifred. 
Hos lille lillebror Jimmy..
När jag kom hem laga gubben "skomakarlåda". Hantverkare som han är så blev det riktigt gott. Imorgon kanske man får "målargryta" hehe
Nu tittar gubben på en totalt värdelös film, en pang pang film. Hatar sådana filmer!! Om man ska se film tillsammans så kan man väl se något som båda vill se. Men NÄ, säger man nåt så får man nåt liknande "DAMP".. Suck!! 
Så man är liksom måttligt irriterad just nu!! 

Gör en bra kväll ❤ jag ska ta en kaffe nu och hoppas irritationen försvinner!! 
Karlar och tv-kontroller????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar