fredag 1 november 2013

En sen nattsaga

Dax att sova, men har ont i magen. Inte bara ont utan "svinont".. Gått upp o står o röker. Ensamheten gör nog också mycket till tror jag. Kvällen har varit bra och så.. 
Saknar ❤
Min kvälls rutin är rubbad, hör till Endometrios och saknaden också ❤
Innan det är dax att sova så ser mina ritualer ut så här..
Borsta mina tänder och ta ur linserna...
Gurgla munnen med munvatten.. Gurgla munnen och spotta ut..
Ta en näve mediciner innan natten..
Tvätta bort sminket mitt "pokerface" med No7 rengöringstvättlappar..
Tvätta av ansiktet med No7 ansiktsvatten 
Smörjer in ansiktet med No7 serum (bra produkt)..
Ögonkräm No7 runt ögonpartiet..
Och slutligen No7 nattkräm..
En sista cigarett innan sänggåendet.. Ja, jag vet ej bra.. Men skit i det du.
Dra ner rullgardinen.. Den lilla nallen där var en gång min brors ❤ 
Dags för att krypa ner i säng och småtitta på tv:n.. 
En god natt puss till dig min kära, nu börjar det kännas så tomt här hemma. Jag hoppas du saknar mig lika mycket som jag saknar dig just nu ❤ 
Ligger o vrider o vänder mig, för de gör ont.. De gör ont i ryggen o magen, benen och den tryckande smärtan i ansiktet. Och ondast gör det i ❤ som inte ligger här bredvid mig.. Klockan är snart 05.00 och jag ligger här och tänker att om 3 timmar ringer du. Och jag kommer antagligen vara för trött för att gå upp då.. Men jag kommer få höra din röst som en melodi när du säger "God Morgon" ❤❤❤
På sängbordet brinner fortfarande ljuset som jag tänt för några timmar sen.. De brinner för våra "änglar" där ovan molnen.. Det brinner för dig "Älskade och oändligt saknade Pappa, för min bror som gick alldeles för tidigt, för min morfar och min mormor som lämnade oss för ålderns skull, snälla svärfar som lämnade oss inom bara några dagar då du blev sjuk, min skojfriska o lite knasiga farbror som gick bort här sist.. Ljuset låga brinner för er ALLA. Den brinner även av medkänsla för "Pellans" Mamma som nyligen gick bort i samma cancerform som min käre far..
Står och röker och tagit smärtlindring och  ska nu försöka sova bort det onda. I morgon blir en låååång dag med många känslor..

God Natt igen och God Morgon dig!!
Lille filur han sover och pratar engelska i sömnen.. Tokis ❤ du är så söt när du sover ❤ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar