torsdag 28 november 2013

Julkalender och pyssel

Här är jag och bloggar seeent igen, ,men jag städar ingen toalett i varje fall. Väntar på att min mobil ska bli fulladdad innan jag säljer den i morgon. Håll nu tummarna att jag får den nya i morgon. Annars är jag telefonlös. De vore ju väldigt kinkigt och man får väl abstinens.
Idag har jag dragits med huvudvärk hela dagen, vakna med huvudvärk o gör man de så är de rätt kört sedan.
Idag flyttade älskade goaste "Trassel" (snyft) Men var tvungen. Varför har jag berättat tidigare..

Snart är det JUL, min absoluta favorithögtid! Personligen tycker jag att alla borde få en adventskalender, så att man får en minipresent varenda dag i december fram till julafton. Det blir liksom lite roligare att kliva upp på morgonen om man får öppna en liten present det första man gör.
Om man nu vill ge bort en adventskalender kan man ju antingen göra en själv – bara köp 24 små presenter och slå in - eller så kan man köpa en färdig! Och vill du inte ge bort någon adventskalender, och du inte får någon, tycker jag att du ska köpa eller göra en åt dig själv :)

Nedan har jag listat ett par olika adventskalendrar på tema skönhet;

Idag fick jag min "julkalender" som jag önskade mig. Av min älskling!!! Jag är så glad för den "Ultimate" varianten av tre olika.

The Body Shop ”24 days of joy” adventskalendrar 650/800/1200 kr
The Body Shops julkalendrar finns i tre olika varianter/prisklasser (Luxury/Deluxe/Ultimate) och innehåller en massa överraskningar ur The Body Shops sortiment. Kalendern sålde slut på webshopen inom loppet av ett par dagar, men finns fortfarande kvar i några fåtal i butiker runt om i Sverige. Och har givetvis fått den "Lyxigaste" Tack Älsklingen!!




Adventskalender från Babor 789 kr (ink frakt)
Babors adventskalender innehåller 24 ampuller med Babors mest populära ansiktsserum och passar alla olika hudtyper. Den här kalendern är toppen, för den fungerar både att ge till män och kvinnor.
Adventskalender från Ciaté 589 kr (ink frakt)
Ciatés adventskalender innehåller 19 minilack, 2 flaskor med kaviar-pärlor, 1 flaska med glitter, 1 flaska med paljetter, 1 tratt och ett full-size nagellack.
Benefit ”Countdown to love” advent calendar ca 745 kr på Sephora
Benefits julkalender innehåller alla benefits storsäljare i miniatyr/prov-storlekar. Benefits julkalender finns på deras hemsida, men finns i de flesta Sephora-butikerna.

Kicks ”Make it a beautiful christmas” julkalender 399 kr
Konstigt nog verkar inte Kicks advenstskalender säljas online, men däremot i butik. Julkalender innehåller produkter från Kicks eget märke.
Denna har Julia fått..

Ja nu fick ni lite tips på julkalendrar.
Och givetvis får sönerna adventskalender oxå och älsklingen med. Är inte klara med pojkarna med blir nog det i morgon.
Pojkarnas paket.. Dock ej klart..
Här är familjens kalendrar..
 Så nu är Nästan "Julkalendrarna" klara. Och så har jag börjat med mitt "pyssel" ska göra helt och hållet egna adventsljusstakar. några ideer jag har kommit med.
Har börjat med första och det är att spraya flaskor som jag köpt till vita. I morgon blir de klara. Hoppas min ide blir bra och fin.


Sådär nu är min telefon laddad och ska nu plockas ner i en i kartongen. Och jag som är super trött ska krypa ner hos min "älskling"

OBS: Har nu ingen mobiltelefon men har lånat min sons gamla mojj, men vet inte telenr på den. Får fråga honom i morgon om han ens kan den själv.. hehe.. jaja!!!
Annars nås jag på FB.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar