lördag 23 november 2013

Ont med sjuk trötthet och en go gosse..

Gick upp rätt tidigt i morse, runt 06.30 och drack kaffe.. Men var trött och hade ont. Somnade om och sov en tag till. Har haft tuffa veckor med hutlös smärta, trötthet, och allmän sjukdomskänsla. Prata med min läkare o jag ska dit på tisdag kl 08.00 och sedan börja han prata om operation igen, på tarmarna.
Men absolut inte NU för jag har fått julkänsla och en massa idéer hur jag ska göra adventsljusstakar för egen maskin. 
De får inte förstöra min julkänsla nu..
Och de får inte förstöra min julresa till Bremen.. Nej Nej Nej!! 

Idag har jag lilla "mini" här. Hämta honom på dagis. Men vilket konstigt "dagis", fick ingen dagis känsla alls där, inte Julia heller. Mitt i rummet stod en projektor som bara stod och lös?! Sedan såg jag inte till en ända leksak förutom petflaskor med färgat vatten el sand, och även i taket hängde petflaskor.
Och hade värsta problemet att fälla ihop barnvagnen, men så kom två hjälpsamma killar och hjälpte mig att fälla ihop vagnen och lassa in den i bilen. 
Tusen tack för den hjälpen grabbar!!!

Väl hemma busa vi lite och lekte tittut i trappan.
Och sedan kom "Musse" hem med två stycken medicinpåsar. En till mig och en till honom.. Kan ni gissa vems som är vems?
Kanske inte svårt att lista ut.. Tyvärr har jag fått  öka morfinen igen pga smärtorna. 
Gubben var trött så hans medicin påse har han inte nyttjat..
Ingen orka laga mat idag så de blev "Pizza" till middag och Waynis åt upp ca en halv pizza. Han har god aptit den ungen.. Gott var det tydligen tyckte våran  fina barnbarn ❤
Och han är så duktig på att äta fint det lilla matvraket. Inte kinkig med mat alls och aldrig varit.
Efter maten gick vi ut med "Trassel" och han älskar att gå ut och rasta "Trassel" och få hålla i kopplet.
Wayne och jag på promenad med jycken, och båda i overall.. Hehe.. Men den är skön att ha hemmavid när man har ont, för den klämmer o spänner ingenstans. Rekommenderar sådana "One Piece" till folk med smärtor.

Vi köpte en klubba på vägen som han fick när vi kom hem, och den var smaskens. 
Därefter blev vi trötter och fick välling och packning och studs i sin säng. Och nu sover han gott i sin säng.
Både gubben och jag har slumrat av och till hela kvällen.. Här slumrar gubben min ❤❤❤
Och så fort jag sätter mig så somnar jag till jag med..Och gubben med. Blev bara hemskt irriterad på att han inte hörde alarmet på sin mobil som flertalet gånger plinga kl 22,00 då han ska ta spruta. Väckte honom flera ggr o sa till men icke då.. Han somna om o alarmet tjöt om o om igen..
Känner mig inte alls ok själv o tjata blir bara jobbigt. Men nu har han i varje fall tagit sprutan. 
Här är jag trött och ont.. Syns att man inte alls mår bra..

Nu ska jag gå och sova i sängen istället för att slumra av o till i soffan.. 
Och detta inlägg har tagit nästan 2 timmar att skrivs pga att jag somnar hela tiden..

God Natt Nu ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar