tisdag 22 oktober 2013

Svar på era frågor del 1

SVAR - DEL 1
Helvete vad många frågor ni ställt!!
Vissa är fullt normala, vissa fullt är onormala. Det är ganska roligt för det känns lite suttit och lärt mig själv när jag svarat på alla frågor. Det har ärligt varit skitsvårt. Men hur som helst. Jag tänkte dela upp svaren i olika inlägg för att inte tråka ut er totalt. Så här kommer den första delen.

Jag bor också i Södertälje! Fika? :D
Då jag typ är världsbäst på att fika så är jag ju inte den som är den. Men såhär på höstkanten så föredrar jag varm Åre Choklad. Så gillar du Åre Choklad så kan vi givetvis ta en Åre Choklad tillsammans nån dag. Gillar du inte Åre Choklad så kan du dra åt helvete!

Hur mycket väger du?
Efter jag bajsat på morgonen väger jag jag typ 63 kg. Innan jag bajsat så är det väl sisådär 3 kg mera. Men för att denna information ska ha någon som helst revelans så krävs det kanske att man vet min längd också: 169 cm.

Vad skulle du göra om du vann 10000 kr på en trisslott?
Detta är säkert väldigt tråkigt svar, men börja köpa julklappar.

Vad är bland det pinsammaste du gjort?
Jag har verkligen tänkt och tänkt och kan liksom inte komma på något sådär sjukt pinsamt som jag gjort. Därmed inte sagt att jag gör pinsamma saker, det är en del av min vardag. Men jag tror nog att jag inte bryr mig så mycket om jag "skämmer ut mig" och därför lägger jag det inte på minnet heller. Men skulle jag komma på något jag gjort som var sjukt pinsamt så återkommer jag!

Tycker du svag saft är äckligt?
Sjukt träffsäker fråga! Jag avskyr svag saft. Det är ungefär som att dricka vatten som smakar svagt av någon smak. Därför har jag ibland svårt att dricka kolsyrat vatten med smak. Typ Loka och grejer. Men jag gör det ändå för det ser så coolt ut.

Vilken glass är din favorit? 
Ben&Jerry's Half Baked. Som typ alla andra tjejer. Fast har förätit mig på den så nu är den lika äcklig som nästan alla glassar är, och vem äter glass på hösten o vintern?

Har du någonsin besökt Bosses glassbar? 
Nej det har jag inte. Det låter lite snuskigt faktiskt. Så jag hade absolut kunnat tänka mig det! Och vart finns den dessutom?

Kan du hela nationalsången utantill? 
Jag var tvungen att sjunga igenom den. Jag kom såhär långt: "Du gamla, du fria, du fjällhöga nord. Du tysta, du glädjerika sköna. Jag hälsar dig..." Sen blev det svart. Så nej.

Tror du att fjärrkontrollen fungerar bättre om man slår den hårt i något när den inte fungerar?
Vadå tror? Det gör den väl?

Vad  tycker  du  om  den  här  artikeln? 
http://www.aftonbladet.se/wendela/article 
Jag tycker att 30 kycklingar låter väldigt lite på 181 personer!

Varför började du blogga?
Jag började blogga för kanske 6-7 år sedan men då var det mest för att få skriva av mig om dagarna. Det var bara min familj och mina närmsta vänner som läste bloggen. Jag har aldrig direkt varit privat i bloggen utan alltid skrivit väldigt lättsamt. Men sen när jag startade Pink Champange och besökarna ökade så har jag väl allt efter som ändrat vinkel och börjat skriva mer genomtänkta inlägg. Jag vet inte om det var ett bra svar. Det var det nog inte.

Vilken är din absoluta favoritlåt?
Jag och min Far av Magnus Uggla, men den är inte favorit på de sättet.. Den talar för mig och min pappa som nu är en ängel. Gråter, störtgråter el blir tårögd varje gång jag hör den! Svårt att säga favoritlåt om den samtidigt som den gör mig ledsen och framkallar massor av minnen. Lämnar de ämnet.

Vilken musikstil tål du över huvud taget inte? 
Arg och läskig musik. Som typ Slipknot.

Skulle du vilja stå fastknuten på en flygplansvinge och skrika "I'M THE KING OF THE WORLD!!" Samtidigt som flygplanet är i luften?
Det känns lite Titanic-Tacky. Så ja.

Vad tycker du om matematik?
Återigen en väldigt träffsäker fråga. Jag fullkomligt ÄLSKAR matematik. Framförallt älskar jag ekvationer, att se mönster och sådär. Vilket gör att jag spikar alla IQ-test jag gör. Det är faktiskt sant. Folk i min omgivning brukar kalla mig MENSA-LOTTA. Eller asså de gör det med jämna mellanrum... Var fjärde vecka ungefär nu när jag tänker efter... Fast vänta nu lite...?

Har någon skrattat åt något du sagt , som det trott varit ett skämt, trots att det inte varit det? 
Det har säkert hänt men jag kan inte minnas det. Däremot är jag väldigt ofta ironisk vilket inte riktigt går hem hos alla. Så det händer nog oftare att jag skämtar - ingen fattar - ingen skrattar.

När du ramlar, snubblar, halkar - är det första du gör då att kolla om det var någon annan som såg det?
Hade jag varit med någon så hade jag förmodligen skrattat jävligt rått åt mig själv. Fast om det hade sprutat blod eller stuckit ut benpipor så hade jag nog gråtit en skvätt. Men hade jag varit ensam hade jag säkerligen tittat mig omkring efter eventuella vittnen. Hade där funnits några hade jag försökt se cool ut och ba: "asså det där gjorde jag med flit!".

Hur känns det att vara så rolig? Har du fått din roliga sida från någon i släkten eller är du on of a kind liksom? 
Haha. Jag springer inte direkt runt och tänker "fy fan vad rolig jag är" och känner efter hur det känns om dagarna. Men jag tycker det är jätteroligt att få så mycket positiv respons som jag får i bloggen. När ni skriver "Detta gjorde min dag!" om ett inlägg så gör ni verkligen min dag. Bra teamwork! Sen när det gäller min familj kan jag säga att vi alla fem alltid har varit jävligt knäppa. Jag tycker absolut att mina pappa var rolig men min man är verkligen hysterisk. De är helt sjukt roliga båda två. Sen är det väl bara så att jag är den av oss som fått dille på det här med att skriva/blogga (och att ordvitsa!) (vilket de hatar mig för) (då jag gör det jämt och ständigt) (ungefär som att ni hatar mig för mina parenteser) (så detta blir den sista) så det är väl därför jag "märks" mest av oss. Så nej, jag är inte one of a kind. Utan min wifey så hade jag inte varit det freak som jag är.

Slut på del 1.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar