torsdag 17 oktober 2013

Fin främmande

Hej!!
Kära dagbok.. Nähä, kära bloggen idag har jag haft fin besök av min fina, snälla kusin Annelie. Inte varje dag vi träffas eftersom hon bor i Ödeshög och jag här på Villa Ville Kulla. 
Marcuz var så himla duktig och bakade en hallon o blåbärspaj. 
Satt o tänkte på våra bus i tonåren.. Minns du Annelie? Haha, men de håller vi för oss själva. Haha..
Sedan blev det snabbmat från "Roros" som gör stans äckligaste pizza. Tur att de har annat att välja på. 
Sedan sov gubben genom matchen på TV:n med en sovande katt på ena sidan och en sovande hund på andra.
Jag tittade lite på tv och på Sean Banan. Där efter körde jag lite hemma SPA för mitt fejs o jag. 
Innan avsminkning och krämer:
Först tvättade jag ansiktet med tvättservetter för make up. Och sedan använder jag bara produkter från No7 (finns på apotek hjärtat el Åhléns).
Sedan använde jag en rengöringskräm och ansiktsmask i ett. Den tar bort orenheter och rengör porer på djupet. O man blir len som en babyrumpa i fejan.
Duken du lägger på ansiktet efter du smörjt in ansiktet med produkten ska vara blöt med varmvatten. Ett bra förslag är att ha en liten skål med varmvatten bredvid dig, eftersom duken ska vara varm.
Här ligger jag o ser ut som jag fått en pannkaka i ansiktet som Johanna sa. Haha, de ser ju faktiskt ut så. 
Sedan tar du duken efter ca 15 min och torkar av ansiktet och därefter sköljer du ansiktet med kallt vatten för att stänga porerna igen. Så enkelt va det och avslappnad blir man.
Där efter gör du som vanligt och smörjer in ansiktet med hudkrämer.
Klart och du har nu en ren och fräsch hud i ansiktet.. Man känner sig riktigt ren..

Ren, osminkad och klar för en skön natts sömn.. Alltså härliga rena ljuva drömmar i natt.
Och en varm kopp av denna underbara choklad.. 

Men nu blir det skönhetssömn.. God Natt!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar