torsdag 31 oktober 2013

Bus eller Godis?

Bus eller godis?
Somnade i soffan igår kväll och vaknade 2-3 timmar senare. En behövlig sömn då bihållsinflammationen var dunkande jobbig och febern på topp. Vid 00.30 tiden gick vi upp och la oss och Marcuz slockna som ett litet ljus. Trött som han var. Åh, jag måste ju bara visa något som är så fint och *KÄRLEKSFULLT*. Hittade det igår på pappas sängbord. Är det inte kärlek så säg?
Själv somnade jag inte för jag satt på Facebook och kollade på TLC på tv:n. Men vid halv tre tog jag sömntablett och somnade rätt snart. Men vaknade 05.20 med en satans värk i magen, benen och av bihållsinflammationen. Men gå upp så tidigt, alldeles för tidigt pga av smärtor dessutom. NEJ! NOT!!
De var bara gå ner och ta smärtstillande och krypa ner i säng igen. Somna om tillslut och vaknade kl 10.00 och ringde min läkare.
Förbannade Endometrios. Helvetes Endometrios. Hatar Endometrios. Blir bara sämre och sämre känner jag. Inte en tillstymmelse till bättring och bot.
Kommer börja skriva mer och mer om Endometrios, Adenmyos och följdsjukdomar på det samt mina egna upplevelser så småningom. För de är en vidrig och ond kronisk sjukdom. De nya forskningarna från Uppsala mm..
Morgon Kaffe är ett måste.. Stort Måste och cigg på det. Sedan så frukost som smärtmediciner, östrogentabletter, alvedon, Stesolid 5 el 10 mg, hjärta och smärta medicinerna samt struma medicinen och så antibiotikan så klart. Fick stark antibiotika pga kraftig bihållsinflammation. Och enligt VC skulle jag ta 2 st på morgonen (alltså 200mg sammanlagt). Igår morse mådde jag så illa efter tagit dem medn fick pimperanet att värka så illamåendet tog slut. Idag kräktes jag som bara den och blev totalt däckad till kl 15.00. Fick telefontid till min läkare istället för besök.. (inte vårdcentraen utan min privatläkare). Och tro på fan, dåren hade gjort fel, för så kraftig antibiotika ska tas morgon och kväll och inte i engångsdos på morgonen. Min läkare rättade felet vad VC gjort.
  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KVÄLLEN BLEV SÅ HÄR:
Började göra mig i ordning runt femtiden.. Ni vet dagar när man står framför spegeln och sliter i håret och drar i kläderna och allt bara känns fel? Well, hell no to that! Jag bara drog borsten igenom håret, sminkade mig på fem minuter och tog på mig svarta byxor, en vit t-shirt och en svart kofta. Kände mig totally awesome och gav mig själv en "how you doin"-blick i spegeln. Har jag otur så är effekten som med knark - den går över efter ett tag.



Sedan åkte vi till Apoteket för att hämta ut mina mediciner och ett besök till COOP där vi köpte 3 st gravsmyckningar. Brukar göra dem själv, men orken har inte funnits eftersom man är sjuk så de fick bli köpta i år. Och så köpte jag ljus och facklor. Hittade inte små minikort, men de får jag köpa i morgon när jag ska köpa orange rosor till var och en av våra änglar. 
Minnet av dig lever kvar älskade 
PAPPA

Jag miste dig, jag vet du aldrig till
mig kommer åter.
Inser det igen & mitt hjärta brister &
jag bara gråter.
Tusen tårar senare jag står åter vid
din grav.
Nu känns det ändå skönt & veta att
du slipper lida.
Även fast du inte finns här mer så
kommer jag alltid ha dig kär.
Tiden som har gått har jag aldrig
förstått att den dagen du försvann
skulle kännas som fan.
Det här är mina ord till dig: vill bara
säga att jag älskar & saknar dig så.

 
---------------------------------

Marcuz lagade spökmiddag åt oss idag, och nog var den spöklig, läskig och såg äcklig ut, precis som de skulle vara.. hihi, han är påhittig min pojke.

Till kvällens mys framför tv:n blev den en varsin bakelse och myste lite och prata lite om allt möjligt.
Och strax är det nog läggdags för klockan plingar kl 08.00 i morgon. Jag, mamma och Marcuz har många platser ängla platser att besöka i morgon..
Men först avslutar vi kvällen med en macka och varm choklad, de sover vi nog gott på..
En dags bild från kvällen.. och med den säger jag GOD NATT!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar