torsdag 5 januari 2012

När barnen blir stora..

Tänk att vi är inne på år 2012. Känns ganska underligt egentligen att tiden går så fort när man har barn. Man märker inte sin ålder om man inte tittat på barnen. Rebecca 23 år som väntar barn sitt första med Edwin 30 år. Vet ni så jag tjatat och längtat efter barnbarn. Många verkar rädda för att vara morfar el farmor mm.. Men icke jag, jag känner inte att livet åldras på något sätt för att man får barnbarn. Så ska de flytta igen.. hehe, ja de finns ju faktiskt lite tattarblod från sin pappas sida långt bak i tiden, typ mormorsmormors mor var sigenare.. Så de är kanske därför Rebecca flyttar runt så ;-)
Här har vi lille plutten som håller på att växa till sig där inne i magen. söt va? Jag tycker redan han e finast i världen. Längtar så till "Xander" Edwins förslag på namn o de kanske inte e så dumt ändå när man får vänja sig med namnet. Men "OBS" detta är inget namn de bestämt sig för.

Och snart flyttar dottern Alexsandra hemifrån :( herregud så stora dom börjar bli. Inte klokt. Sorgligt och roligt på samma gång. Och jag vill snart se en liten bula på magen där med snart :-)

Nu har jag legat på soffan i år och dar känns de som. Hela dagen har jag legat där. Nästan i varje fall.
Vaknade kl halv sex o kunde inte ligga kvar med idiotsmärtor. Plocka gårdagskvällens disk, duscha och drack kaffe. väckte upp Marcuz och så åkte vi till Taxinge. Mamma skulle in till Nykvarn och bostadsförmedlingen. Vi hitta en etta på 41 kvm o med riktigt kök. Vi ska titta på den och se hur den ser ut. Hyran var ju riktigt skaplig. Meningen var att jag skulle köra henne så hon fick göra sina ärenden (bostadsförmedlingen stänger 12.00) och handla. Därefter så skulle jag köra hem henne och komma tillbaka kl 17.00 tiden. Men jag sov o sov. Höll tom på att köra av vägen om inte Mackan reagerat på väg hem. Kände mig helt förstörd. Är de magsjuka o förkyldning på G i detta hus nu?
Tyvärr åkte jag inte till mamma o sov kvar där. Var hemma till halv ett och sov till halv åtta då Becca kom. Nu börjar tröttheten komma igen och magsmärtorna.

Nu ska jag sitta här vid datorn en stund o sedan slocknar jag väl igen..
Ska lägga in ett recept på en cheesecake som Mirja frågade mig om idag. Och den e verkligen god, gjorde den till nyår och så gjorde jag en till igår. Yammi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar