fredag 13 januari 2012

Är sugen på?

Vet ni vad!!??
Jag är sjukt sugen på vitt vin i mina fina Carolina Gynning vinglas. Har inte provkört dem än pga att jag inte kan dricka alkohol för jag använder mediciner som inte passar ihop med Har fått ihop 4 st vinglas och ett ölglas.
Alla glasen har ett eget namn och en egen betydelse. Dessa har jag!!

  • Make Peace och betyder: Gör upp med ditt förflutna så det inte förstör din framtid..
  • Bleeding Barbie och betyder: Är en hyllning till den kvinna du är. Vi tror att vi måste vara så perfekta på utsidan, men det är den inre skönheten som ska lysa igenom.
  • Mind  Control och betyder: Tänk Positivt och lyckan kommer till dig. Tänk positivt och du har hela världen för dina fötter.
  • She's the One och betyder: Vi har alla möjlighet att skaffa det liv vi önskar. Ödet är skrivet i blyerts.
Och de två vinglasen som jag saknar är i serien av sex motiv är..
  • Love is Joy och betyder: Kärlek är lycka - övertyga aldrig dig självom att lidande är en del av det.
  • Free Mind och betyder: En fri själ har vingar och vågar utmana livet.
Och jag har bara ett ölglas som jag fick av Alex <3 och motivet på den är "Mind Control"
Varje glas av denna serie kostar 249 kr förutom grogglasen som kostar 199 kr. Och jag tänker samla hela serien på den. Börjar med 6 st vinglas eftersom det endast finns 6 motiv och 6 av varje glas och därefter börjar jag om igen och samlar 6 av varje.
Jag älskar Carolina Gynning, tycker att hon är en väldigt fascinerande kvinna. Har alla hennes böcker och nu vill ja ha alla hennes glas, give me! Man kan köpa dem på cervera..

Så dessa samlar jag på och önskar mig en mysig lördagskväll med vin eller skumpa (fast ska de bli skumpa måste någon köpa gynnings champangeglas åt mig).
En lätt middag och så lite räkor, kex och vin/skumpa.
Är så sugen på räkor och ett mer socialt liv så jag kan ta ett glas vin en kväll eller ett glas likör till kaffet nån kväll. Men sånt går inte utan jag måste planera en sådan sak. Hur kul är det att sitta och titta på dem som super sig fulla och jag blir den givna chaffisen. Inte roligt ska jag säga er.

Men jag är iallafall sugen på räkor och vin/skumpa.. men de blir väl en annan gång här i livet.
Nu är klockan lite över två på natten och jag ska lägga mig och titta på tv:n. Somnade till efter maten o de är verkligen inte bra om man ska sova inatt.
Somna i en galen ställning och sittandes igår kväll. Vaknade vid tre och hade ont och de gjorde bara saken värre att jag somnat på e där viset. Somnade om igen kvart i sex och så klart ringer klockan kvart över sex. Kunde inte somna om efter att barnen gått till skolan. Marcuz var hemma för han har fått mina basillusker.


Puss på er, en bild från igår.. Så här får ni en sockersöt ;-) puss av mig i mina sockrade läppar..
Sov sött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar