söndag 4 april 2010

Påskdonanza, easthereggs, all ovah da blog...

Idag har det verkligen varit vår i luften, jag skulle vilja gå ut och skrika likt Ronja och Birk.
Om drygt 4 veckor, valborgmässoafton kommer jag att flyga över land rike till Thailand och det lockar på mig likt underjordsfolket efter Ronja Rövardotter i dimman. Och den är helt fantastisk.

Tänkte göra en allmänt populär REDOGÖRELSE. Måhända att det i själva verket är föga poppis men jag har märkt att mitt minne är på samma nivå som en korsning mellan Doris i "Hitta Nemo" och 102 åring med gravt utvecklas Alzheimers. Såldes till allas lycka/förtret göra det för min skull.

Påskafton är alltså inte ett minne blott utan puts väck. Va faan? Vet att det var middag här på eftermiddagen.
Påskdagen. Jag vaknade med tuppen - ojojoooj, vitsig Södertäljebo 10 poäng - och joxade med oss överbliven påskmat av rang för att sedan bege mig till? Till jobbet i Strängnäs så klart. Väl där så fick jag jobba från ett hisstak och åka upp och ner från denna. Kände mig som en skrämd påskhare när man sitter på 20 meters höjd på ett skrangligt hisstak.

Nu ska jag äta påskgodis från mitt påskägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar