tisdag 6 april 2010

Är det vår el inte?

Riktigt vårväder i morse.
Men nu är det sjukt grått ute igen.
Humörssänkning.
Kallt är det med för den delen!
Och alla här hemma envisas med att låta fönster stå vid gavel...whyyyy... det är inte sommar för bövelen.
Men snart så :)
Och då ska man knalla runt i bikini i het sand, sola i 35 graders värme. Om exakt 24 dagar så..
ONT I MAGEN HAR JAG!
Försökte promenera bort det.
Funkich nadish.
What too dooo?

Jag och en kompis satt och pratade om barn och deras telefonräkningar som hamnar i höjder. Och tanken slog mig med de där smslånen.
smsa låna smsa låna!!
Jag avskyr den där reklamen och den desperata manskören lika mycket som er och konceptet är skam utan gränser.
Finns det någon större efterfrångan än pengar? neej, cuz cash is king SPECIELLT idag då ungdomar ( vilket reklamen riktar sifg åt) ska ha nyaste mobilen, rosa macdatorn och märkeskläder. Men vilka vanliga tonåringar som får ett studiebidrag på vad? 1050 kronor? har råd med detta? Inte många. Så grattis Sverige som har gjort den här nya livsfarliga lånemarknaden laglig, nya generationen finner ni på kronofogden. Eller i Lyxfällan.

Tjao, lägger kanske ut bilder från kryssningen senare ikväll, nu somnar jag igen..ZZZzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar