söndag 31 januari 2010

Modebloggarnas egna synonym-ordbok

Det kanske skulle bli en bestseller? Ända sedan varenda högstadietjej i landet har börjat "mode"blogga har jag upptäckt en hel del nya ordfenomen som man annars bara brukar hitta i kvällstidningar typ nakenchock.
Ord jag har lärt mig:
cravings - det mest förekommande. När en tjej får en stark "vill ha/måste ha-känsla". kan utlösa hyperventilering.
tischa - slang för t-shirt. Är jag jättetråkig, men är inte det ganska löjligt? inte? då kan man kanske säga byxISH, linneYO och skorLEN också?
Sen har vi alla "dagens outfit"-bilder där tjejer intar posen de ser mest anorektiska och ynkliga ut och under "TISCHA H&M, leggings Gina Tricot,
Väska ELLOS och accesoar: ROLEX(!)klocka. Att detta är den mest frekvent använda accesoaren behöver jag väl knappas nämna?
Och jag kan ju sätta 10 kronor på att den är köpt på en sistaminuten i Thailand.
En bubblare: wayfarers från hör och häpna; BIKBOK. vaaaaa?!!
bubblare på ingång: byxISH. Tror den slår hårt i modebloggsfären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar