torsdag 28 februari 2013

Gosfiltar

Var på VC igår för min hosta som inte vill ge med sig.. Har väl hostat i 4 månader totalt. Nu tog de prover på mig för misstanke om"microplastma"..
Sedan åkte jag och Billy ner på stan för att gå på Apoteket och hämta mediciner jag behövde hem. Fick gå på två st Apotek eftersom de aldrig har mina mediciner hemma, speciellt inte på "Luna"..
Jo, jag fick en kortisonspruta på VC igår också. Som jag skrev så var jag i koma liknande tillstånd efter kontraströntgen. Så kändes de även igår och även idag, men inte lika farligt i dag, också och hade tydligen fått någon allergisk reaktion på kontrasten i tisdags. Kunde må så här i några dagar.. Öhh, känns som de räcker fint med trötthet ändå jag har, smärtor o hela baletten..
Och jag har gjort många kontrast röntgen och aldrig reagerat så förut.
Herregud så jag ser ut på ena armen. Här blir det långärmat ett tag framöver. Skulle till "Rusta" efter VC och köpa lurviga filtar för jag tycker jag är värd 2 st. Hade tänkt mig rosa. Men innan ringer jag min dotter för hon skulle komma över o hälsa på och fixa med ett foto. Men jag var så trött och sa att hon gärna får komma men att risken är att jag knall fall kunde somna. Bör inte köra bil just nu heller. Men hon gick göra som hon ville, men ville förvarna henne. Då vi bestämde oss för en annan dag istället. Vilket var tur för jag kunde inte vara vaken.
- Men jag berätta att jag skulle åka och köpa 2st mysfiltar till mig. Då berättade Alexsandra att de fanns jättesnygga USA filtar på "In och Finn" och eftersom jag skulle till Apoteket så kunde jag ju kolla in "In och Finn" först. Sagt och gjort, jag fann dem och gilla dem jag med (jag och mina döttrar har oftast samma smak). Så jag köpte 2 st och 2 st kuddar. Sedan ringde en närstående person och vi satt o prata och jag nämnde att jag köpt 2 filtar o 2 kuddar men ångrade att jag inte köpte 2 kuddar till. Då fråga "hon" vad allt som allt kostande med två extra kuddar.. 1100 kr svara jag utan att tänka på det. Då envisades hon med att betala detta för att jag var så omtänksam och hjälpsam och för hon lider med mig pga mina sjukdomar och allt elände jag får gå igenom. Och tyckte att jag skulle få vila behagligt. Och hon tyckte jag ställer upp på andra nr jag mår så himla dåligt själv. Så hon förde över 1100kr till mitt konto och Julia åkte ner och köpte 2 till kuddar.
Tack snälla söta rara du ❤ är jättetacksam, men du hade inte behövt.

Detta inlägg har tagit mig 2timmar att skriva pga att jag somnade till i skrivandes stund.
Träffade Laila en sväng här igår.. Hennes son bor här i krokarna och fyllde år igår. Vi åt lite gofika hemma igår kväll.. Mums
Nu är jag trött och satans ont. Vart uppe sedan kl 05.00 i morse av värk.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar