tisdag 26 februari 2013

Stockholmsnatt

Hej alla mina vänner!!
I lördags var jag med min gubben i Stockholm och träffade våra vänner Johanna (Wifey), Johan, Lars, Stefan och Oscar för en helkväll i stora staden!!

Älskling hade bokat hotellrum på "Rica City Hotell" med hotellfrukost så klart.
Vi åkte upp mot Stockholm runt 13 tiden..

I väntan på att "Musse" skulle bli klar nån gång så vi kunde åka till mitt mål denna eftermiddag.. hehe
 Vi styrde bilen mot Skärholmen där gubben så gärna ville lätta på plånboken för min skull.. Och med de jag fick lida med denna fredagsnatt mot lördagsmorgon så var de inte mer än RÄTT!! Så 3 plan fick han plöja igenom med mig och vifta med Visa-Kortet när jag sa till ;)
Tre plan fick du gå igenom med mig och betala för dumheten.
O Yes!! Shopping tajm!! Här är jag klar med nästan allt, en sminkprodukt som inte hittar nånstans eftersom de är slut överallt. Finns inte i hela Tälje och ingenstans i Skärholmen.. Skit också!!
Incheckade på rum 440.. Ej rökning också.. Jaha och?
En grymt skön säng som jag vilade middag i efter får jakt efter mitt smink..
Efter shopping i stan så var jag sugen på Wayne's Coffe.. Och en jättegod köttfärspirog..


Som efterrätt på köttfärspirogen tog jag en sjukt god kladdkaka med en Latte till.. Allt detta åt vi på rummet..

Och HÄR må ni tro efter all jakt har jag hittat min sminkprodukt jag sökt efter överallt. Den hittade jag på PUB och en jäkla tur så var det den sista. PJUU!! Lyckan är gjord.
Och Hotell betyder "mys"

Stör ej!!!! hehe...
Men va gööör ru!!! Sluta inga foton nu!!

Dags för mig att ta mig en dusch efter min powernap!!
På väg till "Patricia" för middag med de andra..
Här är dom, hungriga och väntande.. Men ni vet väl att fint folk kommer alltid sist..

Förrätt Bom Bom marinerade räkor...

Huvudrätt en bränd köttbitt som var seg och höll på att kvävas 2 ggr med att de fastna i halsen.. Och detta skulle va oxfile? Tjena att de va.. Hela rätten ser oaptitlig ut..

Efterrätten.. nån chokladgrejs..

Här var vi förbi "Harry B James" som ej var i min stil för 5 öre.. Tyvärr ingen passande klädsel för detta place. 

Vi fortsatte moot "Le Bon" Som "Musse" inte kunde uttala så de har fått ett nytt namn "LE Bom Bom"

Väl inne på "Le Bon" efter ha haft ett snack med vakten om att jag var alldeles förr full för att komma in på stället... Ja, de var skrattretade för jag hade inte druckit annat en ett glas cola och ett glas apelsinjuice på hela kvällen.. Så efter ett tags dividerande med vakten fick vi komma in, trots  att jag var för nykter. Helt sjukt. Haha!!

Johanna fastnade bland speglarna på väggen.. Spegel, spegel på väggen där.. Superfina "Wifey", klart att det är du som är den vackraste, vem annars? 
Här gråter vi farväl till varann.. Kvällen har nalkats mot sitt slut och ingen korvgubbe fanns utanför denna gång..

Muttrar över att jag fick gå 200 meter till hotellet.. Hade nämligen ont i fötterna..Aj Aj!!

Inte skoj med ont i tassarna inte.. 50 meter kvar..
I hissen upp till plan fyra och till rum 440.. De närmar sig att ta av sig ta utav sig skorna..
Ombytt till hotellets morgonrock, som var stor som ett tält..

Make over.. och dags för sängen..
Borsta tänderna Också..
Checka Facebook och såg att 2 st hade fått karatefylla..

Reijos sänglektyr..

God Morgon!!! Hotellfrukost!!!!!
Bodde granne med en stor karamellbutik.. Och givetvis ett besök in dit till barnen innan vi åkte hemåt..

Smakar på ett godis spett.. Jummy Jammy

Trött kille får godis

En söt flicka som blev blyg..


Fick gottis jag med...
Detta fick jag av min älskade man!! Sött va?

 Tack min underbara fina älskling för en mysig hotellnatt med shopping, promenad i stan, massor utav kärlek, fina omtänksamma vänner omkring oss.
Detta älskling var något jag verkligen behövde.. Få komma hemifrån vardagens gråa väggar!!
I morgon börjar min resa med sjukhusbesök mm.. Fick med svar på den intensiva tröttheten jag har hela tiden. Detta kan jag skriva om för de är inget som jag upplever otäckt eftersom de också är ärftligt.. Min mamma har de också. I morgon ska jag ta omprov för det sedan röntgen och ett snabbesök in på medicinmottagningen..

"En härlig helg har de varit trots att de kunde börjat med en stor katastrof"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar