tisdag 5 februari 2013

Vänskap

När man inte bloggat på ett tag så var det rätt kul att blogga ändå. Mycket tråkiga saker har ju hänt och man tappar lust och energi att blogga.
Men vill inte gå in för mycket på vad det gäller, orkar inte skriva om sorgliga saker som händer runt oss hela tiden. Men man blir mörkrädd.

Tänkte skriva en liten bit om vänner i varje fall. Kompisar har man massor utav men hur har man det med "riktiga vänner"?
Mina riktiga vänner finns där vare sig de är nya eller gamla, de betyder inte att min äldsta vän är min allra bästa vän. De kan vara en nyfunnen vän som som man känt något år el månader.
man behöver inte höras, ses varje dag, de kan ta några veckor ibland men vi vet att vi finns där för varann ändå. När en vän skyller på att den inte vill "störa" när hon/han vet att den som behöver ALLA sina vänner mest av allt just då. Och nu behöver de inte vara så drastiskt som att man behöver riva ner himmel och jord för en sådan sak. Tex du ligger på ett sjukhus, där du som mest är sårbar, nedstämd och når skit. Vilka behöver man mest då? JO, sina vänner och släkt. De är inte så att jag eller någon annan kräver att du ska hälsa på, men man kan ringa och fråga.. Hur mår du? Hur är det idag? Det är inte svårt att  öppna dörren åt en medmänniska, visar att man bryr sig om sina nära och kära. Just de där ordet jag vill inte "STÖRA" är så fel och sårande. 
Jag tänker på dig "M.V" som mycket väl läste mina statusar, du läser min blogg. Du känner mig.. Men du sårade mig med dem orden som mest.
Jag minns att du låg på sjukhus i några veckor och var sjuk. Jag minns att din så kallade vän "Rossi som hon kallas" Inte ringde, inte hälsade på fast hon bor i närheten. Mindes du hur sårad du var då? Jag ringde dig var och varannan dag då. (om du inte glömt de med).
De sista som fick mig att ta de steget att säga upp min vänskap för en tid framöver var bland annat just dessa sårande ord. 
Och alla kränkande saker din gubbe skrivit i min logg, blogg och inkorgen på FB.
Har allt som han skrivit åt dig nu, fått hjälp att ta fram allt. Så du kan ju skriva i loggen på FB om du vill ha dem, eller om jag ska publicera dem här möjligen?
Här kan du inte svara längre.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar