måndag 10 oktober 2011

Trötthet, sjukdom o elände men lila gardiner!

Hej, det var länge sedan!! Gick ju inte så bra med löftet om att blogga bättre. Men livet är tufft just nu att orken inte riktigt finns där för att sätta mig ner och blogga. Kanske inte ska lova fler ggr utan låter det bli som det blir.

Jag har lyckats dra på mig lite eget skit också vilket gör att tröttheten blir extremt mycket värre. Springer på sjukhuset nonstop. Har ni tänkt på hur sällan man går glad in i ett sjukhus? Ofta går man bekymrad in och och tyngd därifrån. Vad det är orkar jag inte plita ner men en operation är jag tvungen att göra tidigare än planerat. Går inte att vänta så mycket längre än till strax efter älskade Pappas begravning, om ens det. Allt beror på hur det ter sig där i magen. Det kan med bli frågan om en akutoperation, och de är jag livrädd för.
Sorgen efter pappa har börjat ta ut sin rätt alltmer, men fortfarande kan jag inte riktigt fatta att pappa är borta för gott. Jag tänker mer och mer på begravningen och hur jag ska klara av den?
Jag, Alexsandra och Marcuz ska komma in i kyrkan 20 minuter innan alla andra. Alexsandra är för att hon ska fotografera det orört, innan alla lägger sin ros el sorgbukett på kistan. Jag för den rädsla jag bär inom mig för begravningar och döden och Marcuz för att prästen ville träffa honom innan och gå igenom begravnings cermonin innan själva begravningen. Marcuz har med en rädsla för döden, precis som jag har. Jag har svårt för att förstå cermonin i huvud taget. Ska berätta för er vid något annat tillfälle om hur jag tänker och känner.

Under denna vecka så har de ena än det andra utav tråkigheter rasat över mig. Helt snurr...

Måste under veckan handla kläder inför begravningen, både för mig och ungarna, fixa o dona med allt möjligt samtidigt som jag är strängt tillsagd av min läkare att ta det lugnt. Hm.. Lättare sagt än gjort.. Nä, faktiskt inte för jag känner mig riktigt risigt och väldigt ont i magen. Det är bara att ta sin medicin var dag, vila och ta det väldigt väldigt lugnt så det inte blir en resa till sjukhuset för en akut operation.
Ja så här lååååångtråkigt är mitt liv just nu, inte mycket att skriva om.
Jag har iallafall fått upp de lila gardinerna i kök och vardagsrum. och de lila mattorna i köket. Och stearinljusen är tända i stort sätt dygnet runt. Älskar ljus, det är lugnande och ger en myskänsla.
Köket med lila gardiner, ljus och mattor

Lila gardiner, duk och ljus

Ljusen tända på kvällen..

Min älskade lilla Djurgårdare <3 Hehe, undrar om det finns DIF kläder o köpa till Trassel? ;)

God Natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar