torsdag 13 oktober 2011

Manikyr och bad med min anka

Trassel har gjorts fin.. Han har fått klorna klippta och filade, så de inte blir så vassa. En riktig manikyr alltså.
Därefter så tog vi en dusch med sin lilla gula och kuliga gummiankan. Den är rätt god att tugga på säger Trassel. Inga problem att duscha mig säger Trassel, inget vovvade eller gnällande utan jag står där i duschen och blir shamponerad från svanstippen till öronen. Men sen när man är klar blir det kallt så man skakar men då får jag krypa ner i mattes varma morgonrock och så vyssar hon mig efter mitt bad och jag blir varm och go.Min fina vita päls torkar jättesnabbt snabbt. Efter mitt bad så ska de borstas också. Och sedan är jag så fin och ser ut som en dunboll eller som en Lambi-Lamm som en del säger.. hihi.. Men det bästa av allt är att jag får "godis" efteråt.
När jag blivit torr var jag tvungen att springa ut och kissa en snabbis och sen var det dags för att gå och knyta mig bredvid min Mattes säng. Och där måste jag trängas med en annan sorts hund.. Voff Voff.. (skojar lite här).
Manikyr

Tvättar öronen..

Haha, men Matte vad är detta för bild..haha

Min badanka o jag

Jag med min anka

Lite frusen nu..

Torkad i handduken

Känner mig ganska ynklig här

Värmer mig i mattes morgonrock

Titta så ren och fin jag är.. Precis som Lambi-Lammet o lika mjuk

God Natt!!

God Natt alla mina vänner som Chihuahuan "Tiger" och Bengalkatten "Leo" och så Blandchihuhuan "Diva". Voff Voff.. Längtar redan till frukost :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar