tisdag 11 oktober 2011

Nätshopping till Trassel

Vilken jävlig natt jag haft. Så sjukt ont i magen och hur mycket smärtstillande jag än tog så hjälpte det mig inte. Pratade med min läkare idag igen och än kan jag tydligen gå så här?? jahapp!! Idag har jag legat och sovit hela dagen på soffan. Var hemskt otrevlig när Johanna kom.. sorry!! Låg o halvsov medans hon var här. Och på lördag sticker hon iväg till Turkiet med pojkvännen. Hoppas ni får en solig o fin resa, fast är det ens sol där?

Har idag beställt hem kläder till min bebis "Trassel" inför vintern. Stackarn fryser och han är precis som mig jättefrusen.. haha..
Detta blev det:
Denna vinterjacka ska "Trassel" tassa runt med i vinter.

Sedan ett koppel som passar till Jackan så klart.

En regnjacka, inget vidare snygg men det var rea på den.

Hehe, ett par kallingar också ;-) Ne, detta är kisskydd. Bra ifall man åker bort med honom och slipper då skämmas om han kissar inne.

En mysig badrock måste ju "Trassel" ha efter sina bad =)


Den här får han börja med nu här på höstkanten..
Nu kan Trassel och kompisen Tiger leka ute både i regn och kalla dagar..

Ja, detta är för min lilla pluttiga bebis och inte kan "Mammas lilla pojke" gå omkring och frysa heller.
Får nöja mig med att köpa kläder till min bebis tills den dagen jag ska bli "mormor". Har tjatat om att få bli mormor i evigheter och nu äntligen säger jag kommer det en liten Pojke eller Flicka till världen den 25 april. Så tralalalallaaaa jag ska bli mormor <3 Visst är det fantaskiskt? Väntar nu på om det kommer bli en pojke eller flicka så man vet vad man ska köpa för små snuttipluttiga kläder.
Det är väl de mest roliga som jag har att se fram emot.. Åh, gud så spännande. Har vetat detta ett bra tag men har velat suga lite på karamellen själv först..
Så nu fick ni veta en trevlig och rolig sak med upp i allt tråkiga runtom. Tycker min blogg mest handlar om sorg och annat tråkigheter nu för tiden, så detta lyfte min blogg lite tycker jag..
Mmm suger lite på orden Mormor, medans jag vet att han som har fått äran att bli Morfar mest muttrar och känner sig lastgammal. Haha, undrar varför män ofta känner sig lastgamla över att bli morfar/farfar?
Minns min egen pappa när jag kom hem och berättade att han skulle bli morfar.. Haha, han skulle absolut inte bli kallad för morfar inte.. Sedan när Alexsandra var född så njöt han över när man sa morfar och allra helst när barnen själva sa "Morfar".
Barnen mina har helt fantastiska minnen om morfar och alla bus som morfar faktiskt lärde dem. Ska faktiskt låta det berättas här i bloggen med barnens egna ord. Det är väldigt kul att lyssna på när barn berättar sina minnen ur barnamun.
Lånad bild på nätet. Men har blivit lovad att få 2-3 ultraljudsbilder på
familjens egna lilla underverk när det är dags för UL. Betalar bilderna själv, bara
jag får dem. Ja, då ska ni få se ett litet underverk här på bloggen.

Något som jag fått pippi på är att spela "Wordfued" på min Android telefon men funkar även på iPhone - telefoner. Ladda hem den appen till eran mobil och möt mig i en match eller två. Mitt aliasnamn är "lotte-gryn". Se så kom igen, om du törs förstås ;-)
Vi ses på "Woldfued" och det är jättekul, ni kanske minns "Alfapet" som man spelade som barn? Detta är precis samma sak.

God Natt mina vänner och glöm inte att stödja Kampen mot Bröstcancer som pågår nu..
Skicka även en minnesgåva till någon som lämnat dig/er i den hemska Cancern. Skänk din minnesgåva Tryck på länken och vips är ni där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar