söndag 24 april 2011

Svammel

Jag tyckte hemskt synd om mina nyinköpta kryddväxter som tvingas stå ut med fullkomlig torka och ständig sol (eller åtminstånde ljus). Jag är helt enkelt inte speciellt bra på att omhulda de små liven. MEN. Klockan två inatt vattnade jag dem och så slängde jag ett samvetsfyllt getöga på dem förut och de spirade som aldrig förr - det verkligen lyste om dem! Så nu jävlar ska här vattnas på regular basis, mina orkideer ska idag få sig en slurk de också.

Inatt har jag sovit en ganska halvkass remsömn och känner mig på ett riktigt dåligt humör. Får se om kaffe kan ändra det till en glad Lotta.

Påsken har varit så där, kul med påskmiddag men inte sen. Tycker det är tragiskt att det finns någon går in för att sabotera, tyvärr ger jag inte mycket för sånt. En ursäkt kanske vore på sin plats?
Har ju teorier om den saken med!

Idag funderar jag på att dra runt och kanske hälsa en och annan kompis.. Får se, just nu är ju inte humöret på tipp topp heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar