torsdag 21 april 2011

En bild dagbok

Klockan är mycket och solen har blivit utbytt mot en måne. Ja det är sent alltså. Jag och Alexsandra har suttit och fixat de sista med inbjudningarna. Bara och att lägga på lådan i morgon.

Idag var jag på stan med Laila och hennes barn. Men först var jag iväg och klippte grabbarna. Och Laila klippte sin son i samma veva. Men den frisören är inget att hänga i taket. Båda grabbarna ser helt hackiga ut i skallen och tofsar här och där. Ett råd klipp dig aldrig i "Fornhöjden".
Efter barnens klippning så tog vi bilen ner till stan och så gick vi till polisstationen för att fixa pass. Det gick jättebra och barnen var duktiga, men otroligt nyfikna på allt på stationen. Pinsamt, hm jorå!! Men grabbar är grabbar så. Gick riktigt smidigt, Marcuz oroade sig endast för att han skulle vända på någon bokstav när han skulle skriva sin namnteckning. Men inte gjorde gullianen det heller.

Passet klart och vi blev hungriga som vargar.. Hela högen kilade iväg till donken.. Mmm.. Hmm!!?
Mätta och belåtna skulle vi till Nordea banken för att fixa ett Visa Electronkort till Julia. Julia ska här under 3 månader försöka hushålla sig på hälften av barnbidraget. Detta är stort för Julia, som tror sig bli vuxen med ett bankkort. Haha, man kan undra om hon tror att pengar trillar in på kortet bara för att man har ett bankkort.. haha. Men tänk de vore ju rätt praktiskt och bra om det vore så..haha..
Men lilla Julia hade otur, man måste ha båda vårdnadshavarna med sig eller så måste man göra en överlåtelse från den ena föräldern till den andra. Nu är denna lapp undertecknad av pappa och mamma. I morgon blir det ett nytt försök på banken igen då.
Precis intill ligger min älsklings butik Svea Hem och Inreda. Och jag samlar speciellt på en serie som kallas för "CULT". Där fick jag med mig hem detta.. Utav dessa bygger man på en annan platta som man kan pynt hur man vill i stort sätt. Du kan ha ljus i, vilket detta är som på bilden.







Här en av mina samlar saker :)


Det blev shoppat lite annat smått och gott med. Lite krämer, en hel del krämer :)
Mascara, foundation, shampoo, balsam, ansiktsmasker, bh och trosa till Julia, örhängen och en del andra bra ha saker.

I morgon ska jag åka till Ikea med Marie. Vi dumpar alla våra barn hemma. Ska ha gröna muggar därifrån och dricksglas som vi har en stor åtgång av i detta hushåll. 

Nä, nu ska jag krypa till sängs och se om jag kan sova. Har faktiskt haft och har en helvetes magont idag. FAAAAN säger jag bara!!

God natt alla påskkycklingar!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar