fredag 29 april 2011

29/4

Känns som jag har blivit överkörd av ett ångvält, ibland gör det så förbannat ont att det inte går att ta ett andetag. Vet inte riktigt vad det är som gör att jag får så helvetes ont. Blir faktiskt orolig emellanåt.
Aja, strunt i det nu.. I morgon är det (K)valborg och vi har inget speciellt inplanerat. Vågar faktiskt inte planera in för mycket pga magen som spökar. Funderade lite på att åka förbi pappa och mamma som är ute och campar med sin husvagn i Eskiltuna. Men det beror lite på väder och vind samt hur pass ont jag har. Men brasa vill kidsen nog se iallafall.

Nu är dottern ute och partar med tjejerna. Det är mösspåtagning idag och de måste hon ju självklart fira. Åhh, vad jag tycker hon är söt min stora vackra dotter.

Vilka fina brudar va?
Är stolt över att min Snuttis <3

I tidigare inlägg så skrev jag att jag skulle åka ut och bjuda målarna på kaffe o bulle. Tycker nog att det var dagens mest goda gärning. Hade de jobbat i Stockholm hade jag givetvis inte åkt iväg med fika åt dem, nån måtta får det allt vara. Bjöd på kaffe, wienerbröd, kakor och köpte med mig ett antal flaskor Loka. Barnen fick även träffa sin kusin Tomas, det är inte var dag de träffar honom. 

Efteråt så åkte vi upp till Fornhöjden där jag träffade Marie och hennes gullianer. Vi satte oss utanför Tempo och Pizzerian och slicka i oss en varsin glass i solen. Marcuz började plocka upp gatusten och göra torn av stenarna. Jäkla unge, men de fick han allt lägga tillbaka! 

Därefter drog vi hela gänget till Ica Maxi för att köpa lax (har varit så sugen på lax efter att Johanna pratade om att hon skulle äta lax här om dagen). Väldigt lustigt med priserna för lax, fryst lax med 4 st småbitar i kostar 85 kr, tog du två st förpackningar så var det rea och de kostade 120 kr för två förpackningar. Men eftersom vi är så pass många i familjen och alla älskar grillad lax så är 2 förpackningar ganska lite. 
Nä, en hel färsk firre kostade 240 kr och man får ut mycket större och flera  laxkotletter av denna firre. Så de fick bli en färsking. Det är så grymt gott med färska grillade laxkotletter, kryddade med pressad citron och citronpeppar samt flingsalt på. grillade laxkotletter det är verkligen sommar med STORA bokstäver. 

Fick springa in på Coop också för det fanns inte den potatisen jag skulle ha på Ica Maxi (skulle nämnligen göra dillstuvad potatis till laxen).  Sen en tripp in på systembolaget med Marie. Hon köpte en flaska rose och jag tog en platta öl. Men ont i magen och fumlig som jag är så höll nästan alla öl på att rulla ner på golvet om inte Marie hade varit så pass vaken och fånga upp plattan i luften.. haha, gud där stog vi och flabba och vingla med den där plattan med öl. 
Men vet ni, när vi kom hem så drog grabbarna ut och jag somnade på soffan. När jag sen vaknade till så kände jag att jag inte alls orkade börja grilla och göra stuvad potatis. Det tog 2,5 timme att få ihop varorna för min tilltänkta middag och sen i slutändan så orkade jag inte ens tillaga den. Det fick bli pizza från närmaste pizzahak istället. Men i morgon står det laxkotletter med dillstuvad potatis på menyn.

I mitten sitter Tomas, mina barns kusin.
3 barn och 3 målare.
Gult är fult.. Huset blev ommålat från grått till denna gula färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar