tisdag 8 mars 2011

Idag har jag gjort något

Idag är den första dagen som jag har varit mer rörlig faktiskt. Möte kl 13.00 och det var tufft att sitta över en timme rakt upp och ner på en stol. När jag kom hem blev det en powernap framför BB.
Kvällen blev lat och tiden knapp så det blev pizza och som vanlig ordning fick jag i mig 1/4 del pizzan. Kan fan inte äta utan att det gör ruskigt ont i magen och så har jag haft det sedan 31 januari.

Idag var jag sur. Sur på en som använde sig av helt fel ord till mig... Nu är det glömt men själva grejen gillade jag inte ett dugg.
Sedan kom jag och tänka på människor som verkar ha svårt att visa sympati och empati för andra. När en eller flera av sådana människor klättrar upp i grader på en termometer och närmar sig 100 grader så brister mitt förtroende och min syn på en sådan människa. Oftast vill en sådan person själv ha sympati, tröst, beröm, hjälp och empati men förstår inte att tillslut har personen missbrukat sina chanser att få det.

 Samtidigt så tänker jag på vilka underbara människor jag ändå har i mitt liv.. Värdesätter er mycket och ni finns alltid i mitt hjärta.


Var hos fina Wifey som fyllde hela 39 år idag. Och samtidigt fyller hennes 2 söner bara dagarna före o efter varann. Där kan man snacka om tårta på tårta.
Så grattis min fina vän på dagen :)

Puss och kram till er alla fina vänner och min fina familj. Tack, för er som finns där när det har varit jobbigt och tufft med alla operationer. Längtar till den dagen jag är så pass ok att jag kan ut och ha roligt med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar