lördag 25 september 2010

Tätt in på

Jag känner mig diskriminerad av de stora kedjorna ur underklädessynpunkt.
Av någon anledning har de stora kedjorna oroväckande stort sortiment för flickor som knappt har utvecklat bröstävnad än. Alltså, size 60AA. Okej, även vuxna kvinnor kan ha den här storleken men jag tror knappast att de väljer BH:ar med Nalle Phu tryck, eller de där med massa ryschpysch, rosetter och stora volanger.
- Hej, pedofilvarning.
Vi har även en hel sektion för "Big is beautiful". Nu snackar vi Big Mama Titteys, respect to them donkadonks - 90J? för herreävlar vilket rabalder det hade blivit om inte de kassarna bysthållarna hade funnits i varje modell, spets, färg och sportig variant.

Sen har vi då min egen storlek som ju aldrig går att finna här och nu snackar vi alltså H&M, Lindex och KappAhl.
Hittade sen en liten välsorterad butik där expediten var så hjälpsam att hon ville mäta, granska och man skulle prova. Expediten även börja oja "om perfekt stöd!"
Det finns ju roligare saker att bli utsatt för när man är nyopererad och kallsvettas helt vansinnigt och ville bara få betala och gå därifrån.
En och två avhyvlingar senare gick jag därifrån med en livsförbrukning av typ hela sortimentet, en månadslön fattigare, klubbkort och noll värdighet kvar. Men med en jävla massa stöd!

Problemet är ju att när man letat igenom och provat som besatt på ovan nämnda kedjor blir man till slut förbannad, less och jävligt trött. Never again säger jag.
Eller jo, again, för man har ju inte råd med en BH för 700 spänn varje dag så då får man bara tänka "fuck it" så köper man en sketen för 129 som har en livslängd på maximum 5 tvättar.

Passade även på att kopiera upp 4 st hemmanycklar - 3 st djurgårdsnycklar och en liten grisnyckel. Kan ni möjligtvis gissa vilken som är min? Nöff Nöff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar