torsdag 16 september 2010

Lidl är ett hatobjekt

Här sitter jag och grubblar på glamour, hur klär man sig med glamour, hur för man sig när man glamourar? haha..
Jag letar efter sexiga kläder.. Men VAD vill jag ha och HUR långt ska jag gå?
Jag grubblar vidare om glamour och kom att tänka på ett av mina största hatobjekt i detta landet, LIDL!
Hela konceptet får mig att bli förbannad och äcklad. Jag är ändå så pass nationell av mig att jag tycker att man ska stödja svenska företag, bönder osv och inte ha tunga lastbilar körandes på mjölk från Tyskland.
Jag skulle aldrig komma på tanken att gå dit för att handla. Jag har varit där två hela gånger i mitt liv och då fanns det kanske sex hyllor med muffins, kakor och marshmallows. Bredvid kan man köpa skosulor, skärp, hyllor, hårt godis, mjölken och julpynt. Det är nånting med det som får det att krypa på mig. Det samma gäller Netto. Hua!
I morgon kommer jag och Johanna åka iväg för lite hutlös shopping. Vi kommer gå bananas i affärerna!

Igår var jag till "narkosen" och "inskrivningen" och vad irriterad jag blev där. Jag känner att jag verkligen inte vill opereras. VILL VERKLIGEN INTE! Inte blev ångesten bättre utav att de ringde från narkosen idag och förklarade att de skulle in något helt annat än de vanliga ryggmärgsbedövningen el en så kallad morfinpump. De ska bli något som låter rätt dramatiskt i mina öron eftersom jag måste få bevakning dygnet runt. Låter som jag ska dö för fan!! Säkert kommer jag få ligga på hemska intensiven där man är helt avskärmad från mänskligheten och man få absolut inte ha mobiltelefon på den avdelningen.

I morse efter att kidsen kommit iväg till skolan så kröp jag faktiskt ner i soffan igen och somnade om till kl 12.00.. fifan vad skönt det var att få ta igen en del av all förlorad sömn. Städade och lagade mat och därefter en kaffe framför tv:n och Jerry Springer. Nu ska jag och Alexsandra gå bananas på internetshopping och sen en bit prinsesstårta o kaffe att svulla på.
Mors och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar