onsdag 22 september 2010

Operation, avd 14 och intensiven

Ligger fortfarande kvar på sjukhuset. Jag kom ner på Operation kl 09.15 igår och var tillbaka runt halv fem. Var rätt pigg ändå trots och tyckte att detta inte var någon match. Men ack så fel jag hade för runt 22.00 hamnade jag på intensiven med vidriga smärtor. Det var hemskt, och den smärtstillande jag fick där var hemsk den med.
Nattpersonalen här på avd 14 (en utav dem iallafall) är bland de otrevligaste människor jag mött. En sådan människa ska ju knappast jobba med människor i huvudtaget. Nä, ner med den människa i nån bunker nånstans istället.
Idag har jag mest sovit, jag har bett om smärtstillande samt skulle jag få något medel för att få igång magen. Men NOPP på avd 14 och dess nattpersonal lär du inte få vare sig ett glas vatten eller en värktablett. Har redan väntat i över en timme.
I morgon tänker jag se till att komma hem för jag vägrar vara på det här avd en dag till.
Läkaren var in till mig idag och berättade att jag hade en massa sammanväxningar i magen. Sammanväxningarna hade typ kapslat in sig i höger äggstock och blindtarmen, så han var tvungen att ta bort både äggstock och blindtarmen. Hade även sammanväxningar med tarmarna både mot rygg och bukvägg. Och cystor på höger och vänster sida togs bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar