tisdag 7 september 2010

IKEA

Jaaa haallllåååå! Har varit på IKEA och jag struntade i frukost (och vad har jag sagt om att handla på fastande mage?. Men jag, Johanna och Veronica hade bestämt oss för att åka och äta "Köttbulletallrik" på IKEA för 16 coronas. WOW! HUR BRA???? och MÄTTA blev vi.
Jag hittade en bokhylla som jag bara MÅSTE ha!! Och måste ha tv-bänk, soffbord i serien Hemnes. Men som vanligt med IKEA så har de väl en uppsättning av 18 olika skruvar, 5 olika sorters muttrar och 1349 andra olika pryttlar som jag inte kan namnet på. Instruktionsboken är väl lika tjock som Bibeln och sen får man sitta som en dåre och skruva i ALLA sabla skruvar med en gammal skruvmejsel.

Men vad skönt det var att gå på IKEA när det var en vanlig vardag och inte Söndag, lönehelg, terminstart, barnfamiljer som "rastar sin barn" och tre människor i varje säng som provligger madrasser.
Jag plockade ihop lite smågrejer som doftljus, dricksglas, röd och vitvinsglas, champagneglas och en skål o lite annat smått o gott. Johanna hittade en doktorväska med spruta o rejjer. Undrar bara vem hon ska leka med, de avslöjade hon dock inte.
Hon skulle köpt den där gigantiska och klockade lampan i stål och påminner liiite om den där lampan som tandläkaren har när han säger "gapa STOOORT" så well.... Någon som vill leka doktor?










En helt vanlig dag på IKEA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar