måndag 23 juni 2014

Midsommar

Midsommar 2014 kom och Midsommar 2014 gick. 
Nu är väl de alla röda dagar slut va? Kan väl inte va någon mer innan "Halloween" nu? Jag kan inte komma på någon i varje fall.
Hade en stillsam och lugn midsommar, vilket var skönt eftersom jag var/är jättetrött och hade ont i magen (precis som vanligt). Och UVI på det..!!
Vi var hur som helst hemma hos mamma min och åt midsommar mat. Hade en lila/vit krans i håret i år.. Så här fin blev den.. "För hon har blommor i sitt hår"...

Tjusigt det blev med krans i håret och den nya fina långklänningen jag hade på mig. 
Till mamma hade vi köpt en Fin bukett med blommor och mamma hade dukat upp med svensk färskpotatis, olika sillsorter, lax, gräddfil och gräslök. Det fanns oxå potatissallad, rostbiff, skinka mm.. Årets första sill med färskpotatis.
De var så gott och blev givetvis proppmätt o fick inte i mig mer än hälften o sedan efterrätt på det. Magen var som en ballong. 
Och mamma och gubben tog en "nubbe till sillen" 
En hel back med snaps.. Gubben sjöng en "finsk" snapsvisa.. Texten var "NU".. Haha, typiskt finnar..

Fick en blomkorg utav min "faster Rose-Marie" Tack faster <3
Sedan hade vi tänkt åka till Gröna Lund.. 
Men barnen ville inte åka till "Grönan" utan de ville träffa kompisar respektive flickvänner o pojkvän. Vara med morsan o farsan på midsommar är nog ett minne blott..
Nästa år får vi nog planera utan barnen, fria som fågeln är vi då..
Mamma, Billy, Julia o jag åkte till pappas o lillebrors gravplatser med en varsin midsommarhjärta..

Visst blev det fint med kransarna och en varsin liten midsommarstång till..

Och gubben fick sig en puss o kram med.
Sedan åkte vi hemåt för jag var helt slut.. Dundertrött o kunde inte hålla ögonen öppna ens.. 
Gubben gick ut med "Lappen" och var hemma framåt småtimmarna efter att han hamnat i en bubbelpool  med Edwin och Tobbe.
Så fin han är i midsommarkrans och onykter.. Hmm.. Återkommer om det i något annat inlägg.. Haha!!
Igår var vi hemma och slöa, gubben var bakis, jag trött o klåda på hela kroppen.. 
När vi gick och la oss för att se på film så började magen "explodera" de gjorde så ont, när jag vaknade i morse hade jag lika ont om nog inte ännu ondaste. 
Idag har jag bara varit i koma liknande tillstånd och klåda, klåda, klåda pga antibiotikan som jag inte verkar tåla. 
Gubben gjorde hamburgare till middag, som var goda för munnen men elak mot magen. Men fic i mig någon tugga i varje fall.. Mycket godare än "donken el Max"
Jag tog några jordgubbar, glass och grädde.. De var mer lättätet än hamburgare.. 
GOD NATT!! Orkar inte vara vaken för att kämpa mig igenom ännu mera text o bilder. Finns en morgondag o börja i tid,

I morgon ska jag lägga in ett väldigt viktigt inlägg. Jag hoppas ni läsare kan hjälpa till.. Ni med hjärta av "Guld"..

Detta var våran Midsommarhelg i korta drag.. Mer eller mindre vill jag ej dela med mig utav.. 
Nattciggen nu och sedan upp och lägga mig på min älsklings arm..
God Natt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar