torsdag 12 juni 2014

Marcuz skolavslutning

 Nu har minstingen i familjen gått ur sjuan. Inte klokt så fort det rasar på. Och min mamma, Marcuz "Mormor" var med vid skolavslutningen vid "Hagabergs Folkhögskola".. 
Vi fick börja med med gå en tipspromenad runt området. Jag, Marcuz och Mormor vi kalla oss för team " HED"
Frågorna var enkla för elverna då de handlade om dem och lärarna. 

Blommor och buskar står i full blom och det är så otroligt fint och vackert. 


Tröttheten var grym idag, men har inte kunnat sova igen det. Det är väl oron som gnager där inne.. 
Hur som helst blev vi bjudna på smörgåstårta och kladdkaka med vispgrädde samt kaffe till. De var jättegott och jättemysigt. 

Sedan så blev det sång "Idas sommarvisa" och "mitt sommarlov"

Sedan blev det "gruppfoto" utomhus på elever o lärare, ja på dem som ville vara med på bild.

Efter betyg var utdelade så fick vi åka hemåt. Alltså nu är det "SOMMARLOV" jublar Marcuz!!!

Vi var ner på stan för att jag skulle fixa en del "pappersarbete" för min "Hemlis". Skulle gjort de i måndags men som aldrig jag inte hann med pga " Huddinge Sjukhus" besöket. Men nu är de hämtade o ska bara skickas in. 
Är totat till kollaps här snart, men nu är det underbart att "sommarlovet" är här, Lika välbehövlig för mig som för barnen. Billy har visslingen sin skolavslutning i morgon, sen börjar han jobba på fredag.

Och Marcuz fick 100kr av mormor och sprang genast o shoppa. För att han har vartit så duktig i skolan. 
Gick runt lite på stan och jag fick 2 st ljus och en liten ljusfat till utav mamma. 
Och så fick jag en top som jag gilla färgen på och då köpte hon den åt mig. Fast hon inte alls behövde det, men hon proffsa på det för att hon tycker jag har haft de så tufft.. Tusen tack mamma..
Sedan blev vi så himla törstiga, jag på grund av den där nya medicinerna som är lite starkare än de förra.. 
Marcuz han gick hem för att börja greja med sina saker han köpte. 
Och när jag kom hem så la jag mig i soffan, Billy bädda ner mig.. Och krama om mig när tårarna börja rinna pga att jag är så slut just nu. 
Men kunde inte somna in mer i en sorts halvdvala. Sedan ringde "Rebecca" o vi babbla i säkert 2 timmar.
Gubben fastna i trafikköer på väg hem och klockan ticka iväg och han handla med "Max" hem.. 

Men nu är klockan massa massa resan och jag ska somna till TV 4 Fakta..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar