fredag 27 juni 2014

Resan till Madrid

God kväll el natt nu visserligen.. Sov inte en blund natten som var.. Resefeber? Mycket möjligt.. 
Gubben somna 2-3 timmar i varjefall. Börja plocka de sista och göra mig i ordning kl 03.00. Kl 04.00 reste vi iväg mot "Arlanda" och tror ALDRIG jag sett så mycket folk på "Arlanda" någonsin och då har vi rest väldigt mycket. 
Och vi åt frukost på "Arlandra" och valde en "Ceasarsallad" (dumt val med sallad för min mage.. Men gjort är gjort. 
Medan jag rökte cigg efter cigg så shoppa gubben på "Victoria Secret butik en del underkläder åt mig :-)
Kl 07.20 gick flyget till "Zürich Switzerland" och somnade så klart.

Och kl 09.45 landa vi där. Shoppa där oxå, den nya "Britney Spears" parfymen.

Och gissa nu om jag fick en "Rolex"?
Vi tog en fika på "flygplatsen i Zürich" innan planet gick vidare mot "Madrid kl 12.25.
Vid ankomst skulle vi varit framme i "Madrid" kl 14.20, men de var vi ju inte alls föränn kl 15.10. Snurra runt i de blå tills vi kunde landa pågrund av för mycket trafik. 
Gick ut och åt efter Incheckning o här är de "siesta" så vi gjorde desamma o vakna av mitt alarm då de är dags att ta mediciner kl 21.00 så vi gjorde oss lite snabbt i ordning och gick ut och åt på en italiensk restaurang "Ginos" jag tog ravioli som inte smaka burk (är ej förtjust i pastarätter alls..


Men orka bara hälften, av det o blev mätt.. Phu!!
Gick runt lite grann, lite slitna o trötta..
Tog lite bilder medan vi gick runt..



Sedan satte vi oss och jag tog nån "kaka med kaffe" och gubben tog 2 öl innan vi begav oss till hotellet. 

Sedan sminka av sig, borsta tänder och intag av mediciner. Kramper till "helsike" på grund av för mycket ätande idag. Är van vid ett mål mini portion mat var dag. I morgon får de bli lugnt på matfronten för mig.. 
En God Natt "Selfie" av mig bjuder vi på ;-) 
Kl är nu 02.00 så God Natt.. Nya o bättre äventyr i morgon när vi inte är så trötta..
Puss från "Madrid"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar