onsdag 11 juni 2014

En frisk har tusen önskningar, en sjuk.. har en.

 Är de så här de ska vara? Är de så här jag ska känna? Varför så tysta? 
Tårar trillar sakta. Vänta på läkarkonferans, in med nya morfiner, operationer troligen redan här i sommar. 
Vågar ni inte fråga? 

De finns underbara människor som stöttar mig, frågar mig.. Även fast vi inte hörs varje dag så vet jag att ni finns. 
Bittert inlägg kanske, men bry er om era nära och kära... En dag händer det kanske dig något.. Vad säger ni då om man struntar i att fråga ens "hur mår du?" Tro inte att livet är en dans på rosor.. Ni trampar säkert på taggarna ni oxå en dag!!
Den dagen kommer jag minnas... Och ni fina underbara människor som tom bara kommer fram på gatan och undrar egentligen hur jag mår, ni är fina och omtänksamma människor, tom underbara medmänskliga människor jag inte ens känner.

Har nu gått igenom en rad olika undersökningar brutala var och är de också.. och jag är trött, ledsen, nere, orolig, arg ja, alla känslosvall man kan ha!!! FAN FAN säger jag bara!! Just nu ser jag bara mörker och bitterhet. 








Nu är jag slut helt enkelt, ser inget ljus i detta mörker, alla dessa mörka tankar man har..
För en stund jag undrar över livet, vad är rätt och vad är fel. Det är känner är blott oro och rädsla, ingenting kan göra mig hel. I mitt inre skakar jag av oro, hela jag är en splittrad fasad. När jag söker en mening att leva, allting rämnar som i en krevad.
Det är svårt, jag försöker finna, någon lindring, men inget finns kvar. Allt försvinner i mörker, i dvala o förstår att jag ingenting har. 
Är en spillra av livet jag levde. Var finns utvägen jag kan nå. Känner tårar som faller på kinden, finns det någon som mig kan förstå. 
Ju tystare du blir... Desto mer kommer du att höra...
Ju mer du blundar... Desto mer kommer du att se... 

Min tryggaste, varmaste människa är du min älskling. En varm kram, en puss på min panna en "kärlek som ger mig ett lugn", din hjälpsamhet, dina överraskningar, dina tröstande ord.. De betyder så mycket för mig, de betyder allt. Du är min finaste vän och min största kärlek.. "Jag Älskar Dig" Musse!!!
Och mina "underbara vänner" ni vet vilka ni är.. Ni dom trognaste o varmaste vännerna..
Ja ni är flera till, och alla ni har ett gott hjärta och "jag älskar er mina vänner" utan er vore jag ingenting.

Mina fina barn som är hjärtliga och är oroliga små själar.. Ni är mitt liv, en kram, en puss betyder så mycket kärlek. Älskar er av hela mitt hjärta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar