lördag 28 juni 2014

Madrid dag 2

Dagen började med att vi gick upp kl halv nio och gick ner och åt hotellfrukost. 
Fick inte i mig äggröra, konstiga korvsnuttar eller bacon.. De var nämligen kallt. Men lite bröd o ost och 3 koppar kaffe fick jag i mig. 
Sedan gick vi upp på rummet och ja där upptäckte jag att mitt bankkort var borta!!! Shit, de kortet jag hade med var mitt högkostnadskort.. Ringde Julia som hitta mitt kort hemma, som låg under bankdosan. Sist jag använde den var ju när jag förde över pengar till "Anette" för de hemska "Kidnappaningen av "Anettes" brorson "Joonas" i Bangkok. 
Sedan försvann min lapp för inloggningkoder för "WiFi" på hotellet. 
Och så brände jag upp hårfönen, så de börja rycka om den.. Suck..

Sedan lämna vi hotellet efter att Julia fixat över pengar från mitt konto till gubbens konto. 
Och gick och tog en "latte, milkshake o vatten på "Starbucks" 

Efter "Starbucks" så tog vi en tur med bussen som körde oss runt för lite sevärdheter..
Vi starta från "Appel Store" här i Madrid.
Nya skor köpte "älskling" åt mig också, ett par vita.. 
Sedan åkte vi runt med bussen och såg lite sevärdheter som tex..
Madrids hemmaplan "Real Madrid Arena"
Och andra sevärdheter som följer här..




Denna byggnad heter inte "Triumfbågen" som jag skrev på FB utan heter "Puerta de Alcalá".

Såg också nog den största flagga jag sett.. "Big Size"
Sen tog vi lite svalkande i på "Hard Rock Café" 


Här har vi "Slash" gitarr. Och så har vi "AEROSMITH" gitarr oxå.. Får ändra format på den när jag kommer hem. 
Och så "Michel Jacksson" för "Wifey"
Blev lite shopping till Julia, Billy och Lilla tjejen (barnbarnet) som e på "G" (hemligt).
Här fläcktade det lite också, vilket var skönt..
Sedan gick vi till Apoteket för att köpa plåster för skoskav, ja de nya gav mig skoskav.. Och sedan tog vi en 1 1/2 timmes paus på "Hotel Europa Madrids" ute servering som är ett av våra favoriter att sitta och titta på folk som går förbi.
Tog en kaffe och "Créme Brûlée Custad" och gubben tog sig några öl.. 

Sedan lämna jag honom en timme där och gick och shoppa lite själv.. I lugn och ro..
Sedan gick vi hem till vårat hotell och tog en timmes "Siesta" och kl 21.00 ringde medicinklockan och så byte jag kläder o gjorde mig lite snabbt i ordning, för att gå ut o äta på ett ställe som hette café & Té.
Jag beställde "Platos Cominados Traditional" och gubben tog "Paella"

Sedan satte vi oss på "Hotell Europa Madrid" och jag tog en Café Latte och en "Europe Ice Creame" som vi delade på..




Och så sa det bara "SMACK"

Sedan börja kl närma sig 01.00 o vi knata till hotellet vårat..
Väl på hotellet så fota jag "shoppingen" 
Dagens (kvällens) alltså.. 

Och statyn på hotellet fick sig en god natt puss..


Sedan göra sig i ordning för natten.. God natt på er från Madrid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar