lördag 15 juni 2013

Shopping o snart god natt

Go kvällens ❤ Här i Pierksämäki har de mesta vädret varit grått och ruggigt, men vi har sluppit regn i varje fall. 
Var med Julia in till byn och alla butiker stängde 10 min efter att vi kom. 
Gick in i en butik där vi hitta en klänning till mig o leggins och bikini till Julia samt jeans, munkjacka och två par strumpor åt lille lille bror. 
På 10 minuter hann jag shoppa.. Slå det ni ;) slå det..
I väntan på att "Musse" ska hämta upp oss efter 10 min igen.. Tjihii!! 

Vann pokalerna som bästa svensk också.. Vilket inte var så svårt när de övriga är finnar.. Haha 
Grabbarna vann de också en varsin pokal.. Svenskar som dom är..
Sen fick vi fika när vi var tillbaka med tårta och kaffe. 
Sen åkte jag, Reijo och Billy i till byn igen. Något som liknade Coop för gubben ville ha öl till bastun. Där shoppa jag en present till "Wifey" och lite smink.
Till Wifey med en överraskning i.. 
Köpte mig EN öl, en öl ja.. Fast lite jumbo.
Ja sen har det varit bastu (tror ni att jag har bastat?)  och så var det grillning och barnen grilla marsmallows (stavas de så?)
Och jag var inte sen med att ta barnens marsmallows hehe.. 
Vi har en liten bebis här på 8 månader också. De är "Minnas" lilla dotter. Men minns inte vad hon hette. 
Så nu ska jag ner till brasan igen där dom andra är. Har värmt mig med 2 muggar kaffe. Kl är 23:15 här just nu. 
Snart dags att krypa till sängs så vi orkar luffa 45 mil i morgon. 


Sov Gott När Det Är Dags ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar