onsdag 17 februari 2010

En sån där jävlig typ av dag då man minns en vacker dag

Usch. Obehagliga drömmar hela natten som var så verkliga att när jag vaknade tre på morgonen för att sedan falla tillbaka in i samma dröm och vaknade upp fyra timmar senare, omskakad i världens vemod.
Jag är åtminstone utsövd, även om det var ett himla flängande i min dröm. Jag har en del problem av privat karaktär som utgör detta metaforiska ok. Jag är bitvis förbannad, och bitvis lamslagen av ledsamhet och vill kringgå det svarta hålet med tassande tår. Helst vill jag bara vara arg, men det ligger inte i min natur. Eller jag är arg fast mest irriterad.

Men när hjärtat gråter lite så tänker jag på mina älskade barn, att se dem skratta av glädje och lycka gör mig varm enda in i benmärgen. Där har vi sann och äkta kärlek.
Billy ja, var på Karolinska (Astrid Lindgren) sjukhuset idag med honom och hans huvudvärk som han haft i månads tid, varje dag från att han vaknar tills han lägger sig, illamående och plötsliga kräkningar. Detta beror på kraftig migrän som behöver behandlas med mediciner. Hoppas han blir bättre nu, eventuellt ska vid nästa besök sättas i "betablockare".
Och snart ska hans ben kollas med den där cystan.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar