fredag 3 oktober 2014

Den perfekta ytan

Professionell hudvård: Spamärken handlar inte bara om avancerade produkter - utan om grundläggande filosofi om huden som passar dig.
Jag använder mig utav "DECLEOR" Njutning för alla sinnen.. den upptäckte jag på vår smekmånad i Turkiet.
Decléor är ett naturligt märke vars produkter består av växtextrakt och aromaoljor - det mest koncentrerade elixiret ur olika växte. När de kombineras får man hudvårdande egenskaper, till exempel om man behöver mycket fukt och lugnande vård till huden, ett förebyggande antiage.
- I varje serie finns det ett serum i form av ren olja och så finns det ett baume, som bestårav oljor i vaxform, som liksom droppmatar huden med fukt ochnäring. Det var dessa produkter de använde vid ansiksmassage och behandlingar och där jag lärde känna "Decléor"
Nattkräm som du masserar in i ansiktet med rundade rörelser.. I Sverige ligger priset på ca 610-800kr.

Denna nattkräm är underbar, massera in den och du får en varm känsla. Något jag fick lära mig i Turkiet var att ta lite av krämen i din hand och gnugga upp en värmande och tryck sedan händerna med krämen i och tryck lätt mot ansiktet. Värmen ger en god effekt till dessa krämer.
Här har vi "Decléor" och jag rengör huden med "Aroma Cleanse" varje kväll med en fuktig "svamp" och massear i cirklar bort rester från dagens smink och annat vi utsätter huden för dagligen.
Jag tar först bort smink med rengörinsservetter av märket No7, sedan använder jag "Aroma Cleanse" och sköljer av med samma "svamp" men med ljummet vatten och samma masserande cirklar.

Det var i "Turkiet" på de SPA hotellet vi bodde jag lärde mig känna dessa produkter..


Liknar en mumie här..haha..



"Decléors" ansiktsmask(den gula tuben på bild) är den bästa jag använt. Jag har hittat hem i dessa produkter. Man masserar in denna mask i cirklar, låter den torka i ca 5 minuter. Därefter jobbar du med fingertopparna och masserar det till det smular sig och masserar sedan i cirklar och därefter sköljer utav ansiktet. Du får genast en lent och rent ansikte.
Du får räkna med att dessa produkter kostar från 600kr-1500kr styck.
"Aromaoljorna påverkar hela nervsystemet så andas in doften innan du masserar in produkten i ansiktet."


Nu kommer vi till dess andra produkt jag använder mig utav och det är den här "BIOEFFECT" Jag använder serumet efter rengjort ansikte. Behövs två droppar av detta otroligt "bra" serumet. Ja de är väldigt dyrt.

EGF är är ett naturligt protein som finns i huden. Proteinet är en cellaktivator som signalerar igång cellförnyelseprocessen i hudcellerna. Kroppens egen EGF-produktion avtar kontinuerligt med stigande ålder. Genom att tillföra huden EGF ökar hudens förmåga att bilda ämnena elastin och kollagen. Effekten blir att hudens naturliga åldringsprocess bromsas markant och huden får ökad smidighet, lyster och spänst
Den unika framställningen ger renare faktorer
Metoden att använda EGF för hudvård grundar sig på Nobelprisvinnande forskning. BIOEFFECT EGF Serum är världens första hudvårdsprodukt som innehåller växtproducerat EGF. Isländska forskare har nämligen lyckats kopiera den genetiska koden för den det humana EGF-proteinet över till korn. Kornet som producerar EGFproteinet odlas i vulkanisk aska i ett växthus på Island med hjälp av förnybar vulkanisk energiteknik. Denna gröna teknik gör det möjligt att använda renare och mer aktiva faktorer i BIOEFFECT EGF Serum än i andra produkter på hudvårdsmarknaden. Inga konserveringsmedel, parfym eller andra oväsentliga tillsatser används och serumet innehåller inga kända allergiframkallande ämnen.
Produkten är kostnadseffektiv BIOEFFECT EGF Serum är en rejält dryg produkt. Några droppar varje kväll har visat sig vara nog för att överträffa likvärdiga produkter. 
Prisklassen för detta serum är 1695kr.

 Köpte denna produkt på hemresan på flyget och WoW, säger jag bara. Är ni ute och flyger, passa på att köpa denna produkt på flygplanet. Mycket billigare, plus att du får med en mindre rese serum och serum samt dagkrämen säljs tillsammans. Mitt råd köp på flyget.
Denna dagkräm är lätt och behaglig dagkräm. Älskar den och priset på dagkrämen är 695kr.. De är de enda jag använder på morgonen. inget serum el liknande under den här dagkrämen.
BIOEFFECT DAYTIME är en fuktgivande och närande vit creme som motverkar hudens åldrande och återuppbygger dess naturliga struktur. BIOEFFECT DAYTIME är ett komplement till BIOEFFECT EGF Serum och utvecklat för att förlänga den föryngringsprocess som startats av serumet. Även BIOEFFECT DAYTIME innehåller EGF (epidermal growth factor) som stimulerar hudcellernas förnyelse, vilket ger ett friskare och yngre utseende. För att uppnå bästa resultat rekommenderas att BIOEFFECT DAYTIME används under dagen och BIOEFFECT EGF Serum inför natten.


Den slutgiltiga produkten jag använder är foundation.
 Double Wear Light från Estée Lauder ser naturlig ut och har en lätt täckning samtidigt som den sitter hela dagen. Och den är väldigt dryg.
Det är viktigt att ha rätt nyans, annars kan det förstöra hela makeupen! Jag fick hjälp av "Kicks" Där de mäter upp din nyans med "Colour ID". Den mäter din exakta hudton och matchar ,ed perfekt val av foundation för dig! Priset ligger på ca 445kr.

Ja de var och är lite av de jag använder för min ansiktsvård. Makeup använder jag inte något speciellt, men ofta och gärna anväder jag färger till val av kläder, el humör..

Någor jag oxå gör är naglar, de är kvinnligt och sexigt, även min man gillar det och tycker det är kvinnligt och sexigt.
Jag har legat lite nere med de under ett år, pga olika orsaker i och om och runt sjukvården.
Men nu är jag igång igen..
Förra månaden gjorde ju jag naglarna inför "bröllopet" och hade fransk manikyr fast i rosa, glitter.. Färgerna gick ju då i rosa..
Och den här gången så hade jag lite "bling bling" och de ser ut så här..
Ja detta är jag, och jag är jag och tänker inte ändra på mig för vad andra tycker.. Jag tycker om att se välvårdad ut, jag tycket om att se fin ut inför "mannen i mitt liv", Jag är Jag och Du är Du!!
Alla är vi olika..

Puss och sov gott.. Nu ska jag snabbt slänga tvätten i torktumlaren, ta disken, borsta tänderna och sedan krypa ner i sängen och känna mig som en prinsessa i mitt "Romantiska" sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar