tisdag 30 september 2014

Babysitter

Från lördag till söndag satt vi barnvakt till "Joeline" och "Wayne" och gubben körde Rebecca och Edwin upp till Stockholm för att de skulle få en välbehövlig lördag och nyttja den så mycket det går. Få ladda batterierna från småbarnslivet.
Medan de åkte så åt "Wayne" pizza till lunch.. Och jag tror inte jag sett en sötis äta så mycket av allt på ett och samma dygn.
En riktig tuggmaskin.. haha. Jag duschade gjorde mig i ordning för att ta en tur med Wayne och Marcuz..
#En Selfie# med min goströja som var o är varm och skön att ha på nu till hösten.


Påklädda med jacka och skor, skor ja, jag behöver nog nya höst skor, men måste hitta alla skor hemma vid först, för jag har nog skor liggandes.
Vi åkte iväg och Wayne babbla om allt mellan himmel och jord.


Vi hamnade i "Skärholmen" där var vi in på "Kicks" för att köpa en "foundation" och vikkens försäljare som först skulle mäta ut min hudton och sedan leta upp den hudtonen av "foundation" som passa mig och mitt krav.
Det blev den här "ESTEE LAUDER" och efter ha provat dem några dagar så ja, den håller vad den lovar och är superbra. En ögonskugga blev det oxå. Sedan börja den kvinnliga försäljaren berömma min nya kappa, därefter mitt utseende.. visst är de kul med komplimanger, men detta var bara lite för mycket.. Något för mycket ja.. och från fel person så jag kände mig till slut besvärad, betala o gick ut.. (skulle haft en annan sak med men stod ej ut).

Vi gick till leksaksaffären för att köpa den utlovade bilen till "Wayne" och i början gick de väl, men när han skulle börja ha "ALLT" i denna butik i summor från 100-1000kr klassen och när de blev "Nej" så fick grabben frispel.. (kan skratta åt det nu, men inte då), han skrek, slängde sig på golvet och var hysterisk och detta 2 års trots alltså, de var bara betala bilen snabbt (den han valde först), ta ungen under armen och gå ut, gå till bilen och åka hem.
HEEELP.. 2 års trots.. Är något jag helt glömt hur de var.. Rebecca nu förstår jag dig precis va du menar ;-)


Han va "sur" och han var "trött". Han somnade i bilen och jag stannade vid "Ica Maxi" för att kolla efter om de hade en medicin som verkar restad överallt, och givetvis där med.
Köpte lördagsgodis till Marcuz och Wayne.. När han vakna upp var han på strålande humör igen.. hihi..

Joeline gick ut en promenad med "Julia och Jimmy" så Mormor Lotta kläde på henne sin nya dress..

Sedan var de lite blöjbyte, gos, flaska och sedan "God Natt" efter ett tag och en hälsning via FB till Mamma..
Vaknade faktiskt bara 1 gång på natten runt fyra tiden. Var vaken då så de gick bra och hon somna om, men inte jag pga smärta..
Vyssan lull koka kittelen full.. God Natt igen "Joeline"..  Sen vakna båda vid halv sju.. och Wayne ville bli ombytt och packning utbytt tillsammans med Joeline.

Runt 12 tiden åkte gubben och hämta upp Mamma o Pappa, och efter åkt, så åkte jag och Julia till Centrum.. Och leta rätt på In och Finn, som blev In och försvinn.. de stängde nämnligen..





och där hitta jag en tröja för 149kr och hårfärg, samt ögonbrynspenna och en läppenna.
Och fick tag på restade medicinen.. WOW!!! Äntligen.. De var inte igår..

Julia och jag #SELFIES" och lattjolajban va det med denna Tuss på stan..


Haha, kvällen avslutades med svett, blod och tårar och drinkar för bedöva smärtan av krossade hjärtan.. Eller va säger man Sanna? Puss på dig <3 p="">
Oj förlåt, höll på att glömma att jag fick underbar bukett utav min fina "Man" Visst har han allt???

Nu är jag dunderförkyld och orkar ingenting, feber på toppnivå, hosta, och snorig.. och den sedvanliga värken förstås.. K R Ä K på det..

Go Natt då!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar