lördag 25 oktober 2014

Fredags kväll i Santa Maria

Ibland är uppkopplingen värdelös här.. 
Kvällarna är lättast o morgonen då de flesta sover..
Orka inte blogga om gårdagskvällen så gör de nu. 
Vi gick ut och åt middag på en restaurang som hette "Genuine" och kvälltempraturen va de inget fel på..
Vi beställe in vår mat, grabbarna en varsin hamburgare o Julia, jag o gubben en varsin biff.
Fick jättekramper som hette duga, fick i mig 4-5 tuggor sen kom en kramp så jag ville kräkas.. De var ej fel på maten, den var god, de är min mage de är fel på!! Kämpade mot tårarna för jag ville inte att min älskling skulle se, tänkte kämpa i mig biffen ändå.. Men han genomskåda mig och fick inte äta mer..
Min "fina" lite mild tillsägelse fick jag o sedan tog han bort min mat. Kände mig så dum att beställa in något så dyrt, som jag sedan inte kan äta upp. Maten är allt mindre än billig här..
Älskade "Musse" du betyder så mycket min älskade "Man"..

Ja ibland får kroppen lida för de huvudet inte klarar av att tänka.. 
Mina utsöta barn åt med god aptit..

Efter maten så gick vi till ett annat ställe en bit bort..för jag ville ha någon efterrätt (sötsugen).. Så där blev de "bannana Flambe och Vanila café"
Och pröva även en annan kaffe som hette "Galaõ"
Satt väl där i 2 timmar.. Och bubbla goja..
Tror vi har lite jetlag allihop.
Vi börja gå hemåt och jag måste erkänna att jag är lite smårädd för folket här, de ser ut som kannibaler.. 
Köpte vykort o ska väl försöka få iväg dem denna gång..
Såg en torkad blåsfisk (visste ni att de är ätbara men även dödsfara, men minns inte varför, ni får googla blåsfisk).
Rasta Lotta.. Hihi i en rasta mössa i en butik som sålde rastasaker o "kannibalsaker o woododockor"

Vi kom fram till hotellet och pussades lite innan vi gick in..


Ungarna o gubben klappa ett gäng katter.. Och gubben gick in först medan jag o kidsen gick till ett torn..
När jag kom tillbaka hade gubben besök av en svart katt som hade smitit in utan att han märkt av det, och med ytterdörren öppen börja han mata katten med skinka. Och vips hade vi 4 st katter på rummet.. Haha.. 

När den femte var på väg in så börja gubben jaga ut dem, alla kattena var dessutom svarta.. Läskigt!!
Sedan tog "stora" Superbocken och "mini" Superbocken en lektion till att bli man..
Jag ska lära dig ALLT jag kan säger pappa "Baloo" haha..
En ny dag är kommen kl 08.30 är det redan 25 grader.. Och jag har ont. Blir snäll mat, el ingen mat för mig idag.

Gör en bra dag där hemma och hoppas ni har en fin höstdag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar