tisdag 22 november 2011

Snart första advent

Hej alla!!
Hur har ni det?
Vi närmar oss första advent och allt julpynt ska upp. Ja här ska allt vara pyntat till första advent, här väntas inte med någonting. Jo, granen kommer in runt tredje advent.
Inför advent är det ju liksom inte bara att slänga upp tomtar, stakar och julgardinerna.. Nej, nej.. Det ska ju städas i vart enda hörn också och det ska göras lussekatter och pepparkakor, samt ska det stressas utav bara helvete också. Ja, de är det som kallas för julstress. Jag måste hitta på en adventskalender till bloggen med.. eller? hm, jag får se om jag kommer på något.
Har i alla tider haft paketkalender till barnen men i år stuntar jag i det för jag pallar inte att springa runt på stan som en yr tomtenisse och leta efter 72 st lagom stora saker till denna kalender. Nej, i år blir det färdiga kalendrar. Detta känns jättetaskigt men nyopererad som jag är så funkar det inte.
Jag fattar inte ens hur jag ska palla med att få upp allt pynt, städa och baka inför första advent. Vet inte riktigt hur jag ska hitta kraften, orken och lusten. Jag som älskar första advent och julen.. Men i år, i år skulle jag helst av allt bara vilja skita i julen. Julen blir ändå inte som förr, den kommer vara sorgsen och nedstämd. Varje år, från år till år har vi firat julen med pappa och mamma, farmor och farfar, men nu är två älskvärda personer borta. De kommer aldrig mer att bli som förr, aldrig mer...

Dagen till ära så kom Johanna och hälsade på mig med Rasmus. Var ett tag sen som man bara satt ner och babbla, och OJ vad jag missat.. eller har jag inte lyssnat? Hur som helst så är jag jätteglad för din skull Johanna. Så skönt att det löser sig för någon. Det glädjer mig faktiskt. Så himla kul <3

Sedan har dagen mest bara varit att ligga i soffan och spelat "Wordfeud". Spelar ni detta på mobilen? Adda mig om ni vill roa mig en stund på mitt aliasnamn lotte-gryn.
I natt har jag legat vaken på grund av att det började göra ont på höger sida om operationsärret. Och under dagen har jag fått värre ont än vad jag hade under natten. Får väl en vaken natt igen. I morgon måste jag söka läkarvård faktiskt eftersom detta känns inte bra eller ok för fem öre. Under kvällen blev jag helt skakig i benen och de kändes en aningen läskigt. Nä, sjukhuset i morgon blir det. Ska först vända mig till avd som jag låg på, de sa att jag kunde komma dit om jag skulle må sämre. Visst de har gått 2 veckor men ändå.. Annars får jag väl vackert sätta mig på akuten, ja så illa känns det här.
Mitt i allt så denna förbannade ångest över svaren.. I natt vandrade tankarna.. Man tänkte och planerade lite inför framtiden och så dyker de onda tankarna upp och sänker en till botten. Och inte nog med det så var jag in på internet och läste.. Varför gjorde jag det?? Varför, varför, varför? Ännu mera ångest bara. Jag måste sluta tänka och oroa mig, hur det nu ska gå till.. Måste för det är ju snart första advent och mina barns förväntningar inför julen.

Nu ska jag ta och få i mig den här yoghurten och sedan ta kvällsrundan med Trassel.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar